کد خبر 9819
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

مدیرعامل توانیر مطرح کرد:

آخرین اطلاعات از احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی‌بر

آخرین اطلاعات از احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی‌بر

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر در خصوص برنامه وزارت نیرو در تامین برق صنایع فولادی در سال ۱۴۰۳، توضیح داد: براساس قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی‌بر موظف به احداث نیروگاه جهت تامین برق مورد نیاز خود می‌باشند. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تامین انرژی خصوصا مساله تامین برق در فصل گرما چندسالی است که به یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد تبدیل شده است؛ مساله‌ای که خسارت زیادی به صنعت فولاد کشور وارد کرده و باعث شده هرساله بخشی از تولید برنامه‌ریزی‌شده از دست برود.

همزمان با تنظیم و پیگیری برنامه مدیریت مصرف برق صنایع، سهم صنایع فولادی از انرژی که جز لاینفک برای توسعه این صنعت است باید با برنامه دقیق در اختیار تولیدکنندگان برای برنامه‌ریزی تولید خود قرار گیرد. 

این در حالی است که این روز اخبار فراوانی درخصوص بحران برق صنایع در فصل گرما مخابره می‌شود و برخی کارشناسان از عدم توانایی نهادهای متولی برای تامین برق صنایع صحبت می‌کنند. 

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر در این خصوص از برنامه‌ریزی دقیق توانیر برای تامین برق خبر داده و به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: صنعت برق به منظور تامین برق پایدار کشور، برنامه هایی را در دست اجرا دارد که در ۱۸۰ گام تعریف شده و اجرای آن از از مهرماه آغاز شده است

وی در خصوص وضعیت تامین برق صنایع از جمله فولاد بیان کرد: روند مصرف برق توسط صنایع انرژی بر در طول سه سال گذشته همواره روبه رشد بوده است و با تلاش‌های صورت گرفته و با وجود افزایش تعداد مشترکان صنعتی، سهم صنایع از مجموع مصرف برق کشور هیچگاه کمتر از ۳۶ درصد مصرف برق کشور نبوده است.

مدیرعامل توانیر در رابطه با سهم صنعت فولاد از میزان برق تولیدی کشور، اظهار کرد: مشترکان فولادی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد انرژی برق بیشتری دریافت کرده‌اند.

 سپس افزود: این میزان در ۴ ماهه گرم سال که همزمان با اوج مصرف برق نیز می‌باشد، بالغ بر ۲ درصد است (ماه‌های خرداد تا شهریور) و در ماه‌های دی و بهمن حتی فراتر از انتظار رشد ۲۰.۴ درصدی در برق تحویلی به صنایع فولادی را شاهد بودیم.
رجبی در خصوص برنامه وزارت نیرو در تامین برق صنایع فولادی در سال ۱۴۰۳، توضیح داد: براساس قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی بر موظف به احداث نیروگاه جهت تامین برق مورد نیاز می‌باشند. 

او با اشاره به این که برای اجرایی این قانون موافقت‌نامه‌ای در سال ۱۴۰۰ برای احداث نیروگاه توسط صنایع به امضا رسیده است، خاطر نشان شد: لازم به ذکر است که تاکنون تقاضا برای احداث ۱۷ هزار مگاوات توسط صنایع به وزارت نیرو ارائه شده است و حدود ۱۷۰۰ مگاوات نیروگاه احداث شده توسط صنایع تا پیک سال آینده وارد مدار خواهد شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =