کد خبر 9899
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

بورس کالا| افزایش ۷/۵ درصدی نرخ ناودانی بورسی نسبت به هفته گذشته

بورس کالا| افزایش  ۷/۵ درصدی نرخ ناودانی بورسی نسبت به هفته گذشته

در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، امروز ۴۹ هزار و ۱۳۴ تن انواع ورق گالانیزه G، ورق سرد B، نبشی و ناودانی و کنسانتره سنگ آهن عرضه شد که در پایان با ۵۳/۶ درصد آن، ۲۲ هزار و ۶۱۹ تن با تقاضای نسبتا خوب به میزان ۲۷ هزار و ۶۵۸ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، ۲۹ هزار و ۶۴۳ تن انواع ورق گالانیزه G، ورق سرد B، نبشی و ناودانی و همچنین ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن، کنسانتره سنگ آهن عرضه شد.

در مجموع میزان عرضه‌های امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا به میزان ۴۹ هزار و ۱۳۴ تن بود.

در مجموع عرضه امروز در پایان معامله، ۵۳/۶ درصد ریزش داشت. 

پس از این ریزش حجم معامله شده امروز ۲۲ هزار و ۶۱۹ تن بود که با تقاضای نسبتا خوب به میزان ۲۷ هزار و ۶۵۸ تن روبه رو شد. 

عمده تقاضای امروز برای نبشی، ورق گالوانیزه و کنسانتره بود.

بورس کالا| افزایش  ۷/۵ درصدی نرخ ناودانی بورسی نسبت به هفته گذشته

آمار عرضه و معامله محصولات زنجیره فولاد امروز در بورس کالا در زیر ارائه شده است:

ناودانی
حجم عرضه شده: ۲ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۲۴ هزار و ۴۷۴ تومان
حجم معامله شده: ۲ هزار تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۶ هزار و ۱۸۵ تومان

عرضه ناودانی امروز در دو سایز ۸ و ۱۰ و ازسمت دو شرکت فولاد خاوران و الماس یزد با نرخ پایه ۲۴ هزار و ۴۷۴ تومان و به صورت نوع تسویه اعتباری انجام شد. در انتهای معانلات میزان تقاضا برای ۲ هزار تن عرضه شده بالا و به مقدار ۲ هزار و ۸۲۵ تن بود که در اثر رقابت نرخ پایانی آن ۷ درصد بالاتر از نرخ پایه و به قیمت ۲۶ هزار و ۱۸۵ تومان به فروش رفت.

گفتنی است نرخ معاملات امروز ناودانی نسبت به نرخ پایانی هفته گذشته این محصول در بورس کالا به قیمت ۲۴ هزار و ۳۴۲ تومان ۷/۵ درصد معادل هزار و ۸۵۰ تومان رشد دارد. 

نبشی
حجم عرضه شده: ۳ هزار و ۱۳۴ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان
حجم معامله شده: ۳ هزار و ۱۳۴ تن
میانگین نرخ معامله شده:۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان

نبشی نیز امروز در تنوع بالا و از طرف شرکت‌های متعددی با تسویه هم نقدی و هم اعتباری عرضه شد و با حذف فقط ۶/۸ درصد حجم عرضه شده مابقی با رقابت بالایی با میزان تقاضای ۵ هزار و ۱۸۳ تنی و رقابت ۵/۳ درصدی قیمت به فروش رفت. 

ورق سرد B
حجم عرضه شده: ۶۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۹ هزار و ۲۸۰ تومان
حجم معامله شده: ۶۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۹ هزار و ۲۸۰ تومان

نرخ معاملاتی ورق سرد در تالار صنعتی امروز به مبلغ ۳۹ هزار و ۲۸۰ تومان نسبت به نرخ پایانی هفته قبل به قیمت ۳۶ هزار و ۹۶۱ تومان، ۶/۲ درصد معادل ۲ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.

ورق گالوانیزه G
حجم عرضه شده: ۱۷ هزار ۵۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۴۲ هزار و ۴۴۰ تومان
حجم معامله شده: ۶ هزار ۴۵۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۴۲ هزار و ۸۶۳ تومان

در جریان معامله ورق گالوانیزه G با ریزش ۶۳/۱ درصد حجم عرضه شده که عموما عرضه‌های نقدی بودند، رقابت برای عرضه های اعتباری بالاگرفته و نرخ معامله پایانی به قیمت میانگین ۴۲ هزار و ۸۶۳ تومان ثبت شد. 

گفتنی است در جریان معاملات امروز این محصول رقابت چندانی برای عرضه کارخانه‌ها مختلف صورت نگرفت، تنها رقابت برای ۲ هزار تن عرضه فولاد امیرکبیر کاشان بود که با میزان تقاضای ۳ هزار تنی، نرخ معاملاتی آن ۳/۴ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۴۵ هزار و ۶۱۲ تومان به ازای هر کیلو معامله شد.

این در حالی است که در جریان معامله هفته گذشته محصول ورق گاوانیره عرضخشده توسط فولاد امیرکبیر کاشان، برای ۲ هزار تن عرضه آن، تقاضای ۵ هزار ۳۰۰ تنوجود داشته و نرخ پایانی آن ۹/۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۴۴ هزار و ۹۱۴ تومان ثبت شد. 

لازم به ذکر است که میانگین نرخ پایانی معامله این محصول امروز نسبت به هفته گذشته که با قیمت ۴۴ هزار و ۴۴۶ تومان به فروش رفت ۱.۶۰۰ تومان کاهش داشت. 

ورق قلع اندود

حجم عرضه شده: ۳ هزار تن 
نرخ پایه عرضه: ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان
حجم معامله شده: ۶۵۰ هزار تن 
میانگین نرخ معامله شده: ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان

در تالار حراج باز و صنعتی نیز پس از حذف ۹ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن عرضه شده از سمت شایان صنعت کانسار اسدآباد با تسویه نقدی، ۱۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن عرضه شده توسط توسعه معدنی و صنعتی صبانور بدون رقابت خاصی براساس قیمت پایه ۳ هزار و ۷۳۵ تومانبه ازای هر کیلو و بدون ارزش افزوده معامله شدند. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =