کد خبر 9925
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

در مجمع عمومی فوق‌العاده؛

سرمایه شرکت آتیه فولاد نقش جهان از محل صرف سهام ۳۲۲ درصد افزایش یافت

سرمایه شرکت آتیه فولاد نقش جهان از محل صرف سهام ۳۲۲ درصد افزایش یافت

سرمایه شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت به میزان ۳۲۲ درصد و از محل صرف سهام افزایش یافت.

به گزارش آهن نیوز، مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه با موضوع افزایش سرمایهٔ این شرکت با حضور اکثریت سهامداران در سالن همایش‌های ساختمان نگین نقش‌جهان برگزار شد.

منوچهر نیکفر، رئیس این مجمع عمومی فوق‌العاده با بیان موضوع افزایش سرمایهٔ از محل صرف سهام اظهار کرد: با توجه به اینکه صرف سهام به نفع شرکت فولاد مبارکه است به استناد ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت، درصد سهام شرکت فولاد مبارکه نه در احتساب حد نصاب مجمع و نه در رأی‌گیری لحاظ نمی‌گردد و با توجه به حضور حداکثر سهامداران واجد رأی این مجمع به حد نصاب می‌رسد.

در ادامه حامد حسین ولی بیک، مدیرعامل شرکت آتیه فولاد نقش جهان نیز با توجه به اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶۸ اصلاحیه قانون تجارت مصوب اسفند ماه ١٣٩٧، گزارش توجیهی هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص لزوم افزایش سرمایه شرکت از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان (به میزان چهار هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان معادل ۳۲۲ درصد افزایش سرمایه کنونی) ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد نقش جهان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳ شرکت زیرمجموعه در شرکت آتیه فولاد نقش جهان فعالیت دارند، ادامه داد: این شرکت در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، بازرگانی ارائه خدمات محصولات فولادی، تولید ورق‌های پوشش‌دار، تولید لوله‌های مارپیچ درز جوش، تولید و عرضه انواع پودر میکرونیزه بنتونیت، امور معدنی و بازار سرمایه فعالیت دارد.

ولی بیک در خصوص روند سود و زیان شرکت‌های زیر مجموعه شرکت آتیه فولاد طی سه سال اخیر نیز اضافه کرد: در سال ۹۹ این رقم ۷۱۸ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲۳ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۵۸ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص نسبت سود تقسیمی به سود خالص شرکت آتیه فولاد طی سه سال اخیر نیز ابراز کرد: این سود در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰ درصد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴ درصد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۳۴ درصد تقسیم شده است.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد نقش جهان در خصوص عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ در شرکت آتیه فولاد نیز اضافه کرد: بر اساس صورت مالی شرکت‌های وابسته و زیرمجموعه این شرکت، در مجموع عملکرد شرکت‌ها سودی بالغ بر یک هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان بوده است که رشد بالای ۹۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود طی ۹ ماه سال ۱۴۰۲ شرکت آتیه فولاد حدود یک هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان در شرکت‌های زیرمجموعه افزایش سرمایه داشته است.

ولی بیک در خصوص جزئیات طرح افزایش سرمایه شرکت آتیه فولاد نقش جهان نیز ابراز کرد: جبران مخارج سرمایه‌گذاری در شرکت تنبوشه سازان آتیه جی و نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا و تحصیل ۷۰ درصد سهام فولاد متیل از موضوعات افزایش سرمایه این شرکت است.

تحصیل ۷۰ درصد سهام فولاد متیل

ولی بیک در خصوص تحصیل ۷۰ درصد سهام فولاد متیل که از موضوعات افزایش سرمایه این شرکت بود اظهار کرد: شرکت متیل دارای سابقه سه دهه فعالیت و همچنین ۱۲ شرکت خدماتی زیرمجموعه است.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد متیل و ۱۲ زیرمجموعه این شرکت، انجام همه فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، بازرگانی، معدنی، فنی و خدماتی در زمینه صنعت فولاد و مصنوعات فلزی و فولادی را بر عهده دارد، ادامه داد: ایجاد مراکز خدماتی فولاد، مشارکت با اشخاص حقوقی و حقیقی، سرمایه گذاری در شرکت‌ها و خرید یا تعهد خرید سهام آنها، دریافت نمایندگی از شرکت‌ها و اعطای نمایندگی به آنان، اعطای تسهیلات اعتباری به اشخاص حقوقی و وابسته و تابعه و مشتریان و انجام واردات و صادرات خرید و فروش و همه فعالیت‌های تجاری و مالی مجاز و ارائه خدمات مشاوره‌ای نیز از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

وی با بیان اینکه امروز ما در این مجمع مصوبه تحصیل ۷۰ درصد از سهام شرکت فولاد متیل را خواهیم داشت، گفت: تأمین پایدار ورق‌های فولادی با توجه به نوسانات بازار و دارا بودن مراکز خدماتی در اکثر مناطق جغرافیایی کشور از مزیت‌های رقابتی برای فولاد متیل است.

ولی بیک ادامه داد: سودآوری این شرکت طی سه سال گذشته به ترتیب در سال ۹۹ حدود ۴۳۵ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۴۵۶ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص نسبت سود تقسیمی به سود خالص شرکت فولاد متیل اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ درصد سود خالص فولاد متیل تقسیم شده و مابقی در سود انباشته مانده است.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد نقش جهان در خصوص سود خالص ۹ ماهه شرکت‌های گروه فولاد متیل ادامه داد: این سود ۴۷۲ میلیارد تومان بوده که با لحاظ درصد مالکیت فولاد متیل سهم خود شرکت اصلی ۳۰۵ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص برنامه‌های آتی فولاد متیل ابراز کرد: طرح توسعه مراکز خدمات ویژه خودروسازی و لوازم خانگی، طرح سرمایه گذاری در صنعت انرژی‌های تجدید پذیر و طرح توسعه تولید محصولات فولادی (تبدیل اسلب به ورق فولادی) از جمله برنامه‌های این شرکت است.

سرمایه‌گذاری در دو طرح انتقال آب

وی گفت: در سال گذشته بر اساس سیاست‌گذاری و پیش بینی انجام شده در بازار جذاب سرمایه‌گذاری طرح انتقال آب در سطح کشور تصمیم بر آن شد که در گروه فولاد مبارکه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود و در این راستا به جز سرمایه‌گذاری در دو طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس، سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه‌های ساماندهی آب‌های مرزی در سطح کشور نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد نقش جهان همچنین به سرمایه‌گذاری در ۲ بخش صنعت نفت و پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه برای لوله‌سازی در حوزه توسعه میادین نفتی و گازی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، همچنین برای پروژه‌های انتقال آب در کشورهای همسایه نیز مشارکت خواهیم کرد.

وی گفت: قابلیت تأمین مستقیم ورق مورد نیاز لوله سازی با توجه به ظرفیت تولید شرکت فولاد مبارکه و توسعه آتی نیز در شرکت آتیه فولاد نقش جهان وجود دارد.

گفتنی است افزایش سرمایه شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت به میزان ۳۲۲ درصد و از محل صرف سهام با موافقت اکثریت سهامداران محقق شد.

بیشتر بخوانید؛ 

مدیرعامل جدید شرکت آتیه فولاد نقش جهان معرفی شد

آتیه فولاد نقش جهان از میان 500 شرکت رتبه اول را کسب کرد

انتهای پیام/

کد خبر 9925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =