کد خبر 9984
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

در مجمع عمومی کچاد تصویب شد؛ 

افزایش سرمایه مجتمع کچاد به مبلغ ۱۱۶۰۰ میلیارد تومان

امروز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور ۸۲.۷ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش آهن نیوز به نقل از نبض بازار، امروز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور ۸۲.۷ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع گزارش توجیهی افزایش سرمایه، گزارش حسابرس، سوالات سهامداران و مصوبات مجمع مورد بررسی قرار گرفت:

سهامداران شرکت

آخرین ترکیب سهامداران شرکت در تاریخ تایید گزارش توجیهی (۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) به شرح زیر است:

افزایش سرمایه مجتمع کچاد به مبلغ ۱۱۶۰۰ میلیارد تومان

عملکرد مالی شرکت

 افزایش سرمایه مجتمع کچاد به مبلغ ۱۱۶۰۰ میلیارد تومان

تغییرات سرمایه شرکت

 افزایش سرمایه مجتمع کچاد به مبلغ ۱۱۶۰۰ میلیارد تومان

سوالات سهامداران:

آیا افزایش سرمایه تا عید به ثبت خواهد رسید یا خیر؟

کار دشواری است اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم ثبت افزایش سرمایه از محل سود انباشته را انجام دهیم و از معافیت مالیاتی برخوردار شویم.

برنامه شرکت برای تامین سنگ پایدار چیست؟

چند محل را برای تامین سنگ مورد نیاز کچاد را در نظر داریم و تلاش کردیم تا شرکت فلزیابان به صورت ۱۰۰ درصدی در کنار شرکت باشد تا کارهای اکتشافی در مجموعه آنومالی ۱۰ انجام شود بجای اینکه پیگیر مناقصه و انتخاب پیمانکار باشیم و زمان را از دست بدهیم از ظرفیت خود مجموعه فلزیابان استفاده کردیم تا این کار با سرعت انجام شود البته مجموعه فلزیابان برای مجموعه عصر نوین در معدن مهاباد و مجموعه D۱۹ هم فعالیت اکتشافی می‌کند. بنابراین فعالیت های اکتشافی در شعاع ۶۰ کیلومتری خود معدن است تا بتوانیم ذخایر جدید را شناسایی کنیم.

بحث بعدی در مورد تامین خوراک مجموعه آنومالی ۱۰ است که در قسمت جنوبی حدود ۶.۷ میلیون تن ذخیره قابل استخراج دارد و برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار در دست اقدام است.

آنومالی D۱۹ پیش بینی می شود آخر امسال به سنگ آهن برسد و آن معدن ظرفیت این را دارد که در شرایط فعلی تا ۴ میلیون تن سالانه، بسته به میزان دسترسی به سنگ آهن بتواند تامین خوراک را انجام دهد.

نهایتا معدن خود شرکت چادرملو است که بررسی اکتشافی انجام شده و پیش بینی می شود که برای سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۰ میلیون تن سنگ آهن از معدن چادرملو و از محل فرآوری باطله های سنگ چادرملو تامین شود.

البته خرید سنگ از منابع مختلف انجام دادیم در حال حاضر نزدیک با ۸ نوع خرید سنگ آهن است و تلاش داریم که بتوانیم با مجموعه های مختلف که دارای سنگ آهن هستند و برای شرکت مزیت دارند خرید انجام دهیم.

برآورد شرکت از سود سال جاری چه میزان است؟

صورتهای مالی ۶ و ۹ ماهه حسابرسی نشده بر روی کدال قرار گرفت. پیش بینی ما این است که حداقل سود سال گذشته را محقق سازیم.

بنا است که حقوق دولتی شرکت های سنگ معدنی بین ۷ تا ۱۳ درصد در بودجه دولت به تصویب برسد اقدامی انجام داده اید؟

 در مجامع سال گذشته شرکت های معدنی امید و توسعه معادن و فلزات و چادرملو و گل گهر و گهرزمین مطرح شد و پیگیری های زیادی انجام شد. امسال هم پیگیری ها انجام شد و این بحث در دستور کار این مجمع نیست. شنبه آینده مجمع عادی سالانه گهرزمین است، در آن مجمع توضیحات کامل ارائه خواهد شد که چه تلاش‌هایی انجام شده و این رقم نخواهد بود و با توجه به پیگیری هایی که انجام شده رقم کمتری مطرح است.

مصوبات مجمع

افزایش سرمایه طی دو مرحله انجام خواهد شد:

۱. افزایش سرمایه به میزان ۵۲۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته از مبلغ ۲۷۱۵۰ میلیارد تومان به مبلغ ۳۲۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۹ درصد تا پایان سال به دلیل برخورداری از معافیت مالیاتی تصویب شد.

۲. افزایش سرمایه از مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به مبلغ ۱۱۶۰۰ میلیارد تومان ظرف ۲ سال تصویب شد.

آیا تا زمان مجمع عمومی عادی سالیانه (حدودا تیرماه) ثبت خواهد شد؟ خیر

ماده ۱۸ اساسنامه مبنی بر پرداخت کامل سود ظرف ۴ ماه به سهامداران در این مجمع اصلاح شد.

بیشتر بخوانید؛ 

رشد ۳۸ درصدی درآمد کچاد

رشد فروش «کچاد» در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲

انتهای پیام/

کد خبر 9984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =