فولاد زیر تیغ خاموشی؛ سهم وزارت صمت فقط اعلام بدیهیات است؟

وقتی کارخانهای پس از تحمل خسارتهای سنگین دوباره به مدار تولید بازمیگردد، طبیعی است که با قطع برق از کار بیفتد. پرسش اینجاست که وزارت صمت به عنوان متولی صنعت، برای جلوگیری از این اتفاق چه برنامهای دارد؛ یا قرار است همچنان به بیان واقعیتهای آشکار بسنده کند؟
به گزارش آهننیوز؛ اظهارات وزیر صمت مبنی بر اینکه «واحدهای بازسازیشده فولادی در صورت قطع برق نمیتوانند به تولید ادامه دهند» بیشتر شبیه بیان یک واقعیت بدیهی است تا ارائه یک راهکار برای حل بحران.
طبیعی است کارخانهای که بهتازگی از خسارتهای جنگ عبور کرده و دوباره به مدار تولید بازگشته، بدون برق قادر به ادامه فعالیت نباشد. پرسش اصلی اما اینجاست که وزارت صمت برای جلوگیری از این اتفاق چه برنامهای دارد؟
صنعت فولاد سالهاست با بحران انرژی دستوپنجه نرم میکند. تولیدکنندگان از هشدارهای مکرر درباره کمبود برق و گاز گرفته تا زیانهای ناشی از توقف خطوط تولید، بارها این مشکلات را مطرح کردهاند. امروز نیز مسئله، دانستن این واقعیت نیست که «بدون برق تولید متوقف میشود»؛ مسئله این است که متولی صنعت کشور چه تدبیری برای جلوگیری از تکرار این بحران اندیشیده است.
اشتراکگذاری
ارسال نظر
نظرات
هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است.