کد خبر 10000
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

توضیحات مدیر عامل ظفر بناب درباره تاخیر ارسال بار به خریداران

توضیحات مدیر عامل ظفر بناب درباره تاخیر ارسال بار به خریداران

مدیر عامل ظفر بناب علت برخی بی‌نظمی‌ها در ارسال بارهای خود به خریدارانی که از طریق بورس کالا، محصولات این شرکت را خریداری کردند، تحویل دیر محصولات بالادست زنجیره فولاد به بخش نورد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مسئله اصلی این روزهای بازار، در کنار تلاطمات و فشار روانی دلار بازار آزاد و تقاضای بسیار ضعیف بازار مقاطع طویل فولادی؛ اصرار برای ادامه افزایش قیمت است که البته یک سر این خواستگاه، تاخیرهای به وجود آمده در تحویل بارهای خریداری شده طی دو ماه گذشته به مردم توسط کارخانجات است که ظاهرا تحویل برخی از این بارها، به سال جدید کشیده خواهد شد.

 مجتمع فولاد ظفر بناب، تولیدکننده انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی واقع در آذربایجان شرقی از جمله شرکت‌هایی بوده که در ماه اخیر با مشکل تاخیر در ارسال بارهای عرضه شده در بورس مواجه شده است. 

 فرهاد نیک نفس، مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب در رابطه با دلایل تاخیر ایجاد شده به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: محدودیت‌های که اخیرا سر برق و گاز اتفاق افتاده و منجر به افت تولید کارخانه شد، عمده دلیل این موضوع بوده است.

وی همچنین یکی دیگر از دلایل تاخیر که خاصه برای این کارخانه بود را مشکل فنی در یکی از خطوط تولید عنوان کرد و افزود: خط تولید میلگرد کارخانه به علت مشکل فنی ایجاد شده در "چرخ والانت" به مدت ۱۰ روز متوقف شد و منجر به تاخیر در تحویل شد. 

مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب از رفع شدن این مشکل در حال حاضر خبر داد و بیان کرد: خط در حال حاضر به مدار تولید برگشته و بدون مشکل در حال تولید هستیم. 

بیشتر بخوانید

آیا خریداران محصولات فولادی از بورس کالا بار خود را به موقع تحویل می‌گیرند؟

او در پاسخ به این پرسش که مسئله محدودیت برق و گاز همیشه بوده و باید تمهیدات لازم برای تحویل دیده می‌شد، جواب داد: امسال متاسفانه با توجه به اینکه غرب کشور و خصوصا آذربایجان، زمستان سختی داشت، این محدودیت با شدت بیشتر از آنچه که ابلاغ شده بود، اعمال شد؛ همچنین علاوه بر بخش گاز در بخش برق نیز دچار اعمال محدودیت شدیم. 

به گفته مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب در حال حاضر نیز مسئله محدودیت گازی برطرف نشده و ما در حال استفاده از گاز ترکیبی با مازوت که به کارخانه‌ها برا کاهش مصرف گاز ابلاغ شده برای فعال نگه داشتن خطوط تولید خود هستیم. 

فرهاد نیک نفس همچنین یکی دیگر از دلایل این تاخیر را تحویل دیر (حتی تا یک ماه) مواد اولیه شمش توسط کارخانه‌هایی عنوان کرد که خود آن‌ها نیز به علت قطعی گاز افت تولید پیدا کرده‌اند که به تبع در تولیدات پایین دست زنجیره نیز تاثیر داشته است. 

مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب در رابطه با این تاخیرها اعلام کرد: مجتمع فولاد بناب به تمام مشتریان خود تمامی برنامه تاخیر را اعلام کرده و مشتریان این شرکت اطلاع داشتند. 

نیک نفس با اذعان به درک مشکل پیش آمده برای مشتریان و عذرخواهی از آنان، از رفع شدن مشکلات در حال حاضر خبر داد و گفت: خطوط تولید ما در حال حاضر با قوت در حال کار است، حتی در ایام عید نیز فعالیت این کارخانه برای جبران تاخیری‌های پیش آمده و عمل به تعهدات، ادامه دارد. 

انتهای خبر/ف 

کد خبر 10000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =