کد خبر 10019
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

آهن نیوز گزارش می‌دهد:

علت تاخیر در ارسال بار توسط برخی کارخانه‌های فولادی چیست؟

علت تاخیر در ارسال بار توسط برخی کارخانه‌های فولادی چیست؟

در ماه‌های پایانی سال در کنار تلاطمات و فشار روانی دلار بازار آزاد و تقاضای بسیار ضعیف بازار مقاطع طویل فولادی؛ عامل دیگری که بر آشفتگی بیشترآن دامن زده، تاخیرهای به وجود آمده در فروش‌های سلف و تحویل بارهای خریداری شده از بورس کالا، توسط کارخانجات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در ماه‌های پایانی سال در کنار تلاطمات و فشار روانی دلار بازار آزاد و تقاضای بسیار ضعیف بازار مقاطع طویل فولادی؛ عامل دیگری که بر آشفتگی بیشتر بازار آهن دامن زده است تاخیرهای به وجود آمده در فروش‌های سلف و تحویل بارهای خریداری شده طی دو ماه گذشته از بورس کالا توسط کارخانجات است.

با وجود اینکه بورس کالا برای تاخیر در ارسال بار جریمه در نظر گرفته است اما به گفته برخی از فعالان بازار احتمالا این تاخیرها به سال جدید نیز کشیده خواهد شد.

خبرنگار آهن نیوز در رابطه با چرایی این تاخیر با کارخانه های مختلفی صحبت کرده است و مدیران این کارخانه ها هر کدام دلایلی را برای این تاخیر بیان کرده اند.

برخی از مدیران کارخانه ها مدعی شدند که علت این تاخیر ناشی از کمبود و تاخیر در تحویل شمش و همچنین محدودیت های انرژی بوده است.

علاوه بر این موارد، ایجاد مشکل فنی در خط تولید موضوع دیگری بود که مدیر عامل شرکت فولاد ظفر بناب به آن اشاره کرده است. 

فولاد خراسان تاخیر در ارسال بار به علت وجود ترافیک بالا در سیستم حمل و نقل و کمبود کامیون در منطقه خراسان ذکر کرده است.

جهانگیری مدیر فروش خراسان با اشاره به اینکه مشکل در تاخیر بار ارتباطی با کمبود تولید ندارد و در حال حاضر میزان موجودی انبار بیش از حجم عرضه‌هاست، گفت: در حال حاضر در انبار فولاد خراسان بالغ بر ۱۱۰ هزار تن بار آماده ارسال داریم، اما به علت مقارن شدن با روزهای پایانی سال بارها با تاخیر ارسال می شوند.

دلایل مطرح شده، مواردی است که از سوی مدیران کارخانه ها بیان شد اما  بازاریان و فعالان این صنعت خیلی این دلایل را قبول ندارند.

به گفته فعالان بازار سفارش هایی که کارخانه ها قبول کرده اند، بیش از توان تولید آنها بوده و این هم به خاطر افزایش تقاضا ناشی از روزهای پایانی سال بوده است.

در واقع فروش اعتباری در بورس کالا، کارخانه ها را ترغیب کرده است که بیش از توان تولید خود سفارش قبول کنند و همین عامل سبب شده که شاهد چنین تاخیرهایی باشیم.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =