کد خبر 10024
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

کاهش قیمت دلار تاثیری بر قیمت میلگرد نداشته است

کاهش قیمت دلار تاثیری بر قیمت میلگرد نداشته است

بررسی اعلام قیمت مقاطع فولادی از صبح روز جاری نشان از تاثیر پس لرزه‌های اصلاح قیمت دلار به این بازار و کاهش در نرخ‌های اعلامی ندارد. تنها تاثیر این اصلاح دلاری، به اعلام قیمت ثابت از طرف اکثر مبادی فروش محدود است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ با ریزش حدود ۱۵۰۰ تومانی نرخ دلار در بازار آزاد نسبت به سقف خود که تا دو روز قبل مرز ۶۱ هزار تومان را رد کرده بود هم اکنون با قیمت ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان در حال معامله است. 

اما بررسی اعلام قیمت مقاطع فولادی از صبح روز جاری نشان از تاثیر پس لرزه‌های اصلاح قیمت دلار به این بازار و کاهش در نرخ‌های اعلامی ندارد.

تنها تاثیر این اصلاح دلاری، به اعلام قیمت ثابت از طرف اکثر مبادی فروش محدود است.

طوری که نرخ میلگرد اعلامی در روز جاری از سمت اکثر فروشندگان این کالا تغییری نسبت به دیروز نداشته است، از جمله شرکت‌های اعلام کننده بدون تغییر قیمت میلگرد، فولاد جهان فولاد سیرجان، فولاد حسن رود، فولاد نیشابور، فولاد پردیس سلفچگان و فولاد هشترود تبریز است. 

اما در این میان برخی کارخانه از جمله میلگرد یزد با ۱.۲۰۰ تومان، راد همدان با ۱۰۰ تومان، سیرجان حدید جنوب با ۱۰۰ تومان، عتقیق آذر سهند با ۲۰۰ تومان، ظفر بناب با ۱۰۰ تومان، شاهین بناب با ۵۰۰ تومان رشد همراه است. 

در مجموع قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) امروز تقریباً به ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید.

همچنین در حال حاضر، کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تومان و سقف آن در حدود ۳۰ هزار تومان به ازای هر کیلو است.

در زیر نرخ انواع سایزهای میلگرد عرضه شده در روز جاری را مشاهده می‌کنید که نسبت به نرخ اعلامی دیروز ثابت است.

۱۲        ⬅️           ۳۰۰۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۸۵۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۸۵۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۷۹۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۸۶۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۸۶۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۸۸۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۸۹۰۰   تومان

این در حالی است که در عرضه‌ها دیروز میلگرد ذوب آهن اصفهان شامل سایزهای ۲۲، ۲۵، ۳۲، ۲۵ و ۱۴ در بورس کالا، در انتهای معاملات نرخ پایانی با رشد ۱/۲ درصد قیمت نسبت به نرخ پایه به قیمت ۲۴ هزار و ۳۳۹ تومان به ازای هر کیلو بدون محاسبه ارزش افزوده به فروش رفت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =