کد خبر 10067
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

آخرین آمار از واحدهای صنعتی فعال در استان تهران

آخرین آمار از واحدهای صنعتی فعال در استان تهران

براساس آخرین داده‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، ۱۴هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در این استان وجود دارد که ۳۰۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

به گزارش آهن‌نیوز، براساس آخرین داده‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، ۱۴هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در این استان وجود دارد که ۳۰۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

طبق آخرین آمار از سوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، در حال حاضر ۲۰ شهرک صنعتی فعال دولتی، ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و ۳۸ پهنه صنعتی در استان تهران مستقر است که در این ۷۱ منطقه صنعتی، ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی با اشتغال بیش از ۳۰۰ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم است که در طول عمر ۲ ساله این دولت شاهد احیای واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل هستیم.

گزارش‌های وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز آمار از رشد رونق تولید در کشور و بالطبع افزایش آمار اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی است.

اشتغال ۲۰ هزار نفر در شهرک صنعتی پرند

 ۶ هزار و ۶۰۰ بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی دولتی استان تهران مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، ۸ درصد غیرفعال است که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت سیزدهم، هر سال ۲۵۰ واحد صنعتی غیرفعال بار دیگر احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

ضمن اینکه یک هزار و۵۰۰ هکتار زمین جدید با کمک مسئولان استانی و منابع طبیعی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته و با صدور سند، در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار می گیرد.

شهرک صنعتی پرند یکی از شهرک‌های صنعتی و تولیدی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی تهران است که در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد که اصناف مختلفی از جمله قطعه‌سازی برق و الکترونیک، صنایع فلزی و فولادی، صنایع چوب، خودروسازی، سایر موارد در این شهرک فعال هستند.

این شهرک دارای بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی فعال است که برای بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

در راستای اجرای طرح نهضت مسأله شناسی، نخستین بازدید مسئولان استانی از ۲ واحد صنعتی و تولیدی بزرگ تولیدی (شرکت بهران آسانبر و شرکت ترانسفور ری) با حضور امام جمعه موقت تهران و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران صورت گرفت.

رفع موانع واحدهای صنعتی در دستور کار

در این بازدید، امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شاهد حضور مدیران دولت سیزدهم و بازدید آنان از واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع موانع هستیم گفت که کارآفرینان شاخص می‌گفتند که در ۲ سال عمر دولت سیزدهم، درهای مسئولان روی تولیدکنندگان و صنعتگران باز شده است به گونه‌ای که در حوزه‌های مختلف می‌توانیم با وزیر و معاونان و مدیران به سهولت صحبت و دغدغه‌های بخش تولیدی و صنعتی را مطرح کنیم و این امر باعث رفع مشکلات تولید شده است.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در این بازدید یک روزه از این دو واحد صنعتی ادامه داد که حکایت کارآفرینان حقیقت داشت و شاهد حضور مدیران در بازدید از واحدهای تولیدی هستیم که امیدواریم این بازدیدها در رفع موانع تولید کارآمد باشد.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی پرند یکی از فعال‌ترین و بروزترین شهرهای صنعتی کشور است که بیشتر شرکت‌هایی که در این شهرک وجود دارند، فعال هستند و ظرفیت تولیدی و صادراتی بالایی دارند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ در تأمین نیازهای ملی و صادرات به کشورهای منطقه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنند، عنوان کرد: کشورمان از نظر نیروی انسانی، دانش و ظرفیت در جایگاه مناسبی قرار دارد و این زیرساخت‌ها در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی فراهم شده است.

وی عنوان کرد: هر چند کشورمان در جایگاه فاخر در حوزه تولید و رشد اقتصادی قرار دارد اما کشورهای غربی و امریکا تنگناهایی برای کشور ما ایجاد کرده‌اند که نشانگر سطح ارتقای وضعیت اقتصادی کشورمان در سطح بین‌المللی است.

وی تأکید کرد: در صورتی که عزم و اراده راسخ داشته باشیم با قرار گرفتن در جایگاه برتر اقتصادی، قدرت فشارهای خارجی را کاهش خواهیم داد ضمن اینکه رشد اقتصادی مطلوب و پایدار برای کارآفرینان و نیروی کار فراهم خواهد شد.

بازگشت ۱۴۷ واحد مشکل‌دار استان تهران به چرخه تولید

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در این بازدید از ۲ واحد تولیدی گفت که ۱۴۷ واحد مشکل‌دار با رفع موانع تولید و شناسایی مسائل و حل آن، در یک سال گذشته در این استان به چرخه تولید برگشته‌اند که این موضوع ادامه دارد.

محمد آذرپناه در بازدید از دو واحد تولیدی (شرکت بهران آسانبر و شرکت ترانسفور ری)در شهرک صنعتی پرند بیان کرد که نهضت شناسایی واحدهای مشکل‌دار را در استان تهران شروع کرده‌ایم.

به گفته وی، مسائل مشترکی از مشکلات برای واحدهای تولیدی وجود دارد که جمع‌بندی می‌کنیم و در شورای سیاستگذاری استان و کشور مطرح می‌کنیم تا با هم افزایی دستگاه‌ها، رفع شود.

تحقق میزان ۱۰۵ درصد تعهد کشوری شغل در استان تهران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران عنوان کرد که مشکلات پیچیده‌ای در واحدهای تولیدی نداریم، یکسری مسائل نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌ها داشت که با همه مدیران اجرایی بخش بزرگی از مسائل حل شد.

آذرپناه تأکید کرد که در راستای بازدهی مسئولان از واحدهای تولیدی و گفت‌ و گو با مدیران کارخانه‌ها، کارشناسان و رؤسای ادارات کار نیز در راستای رفع موانع مشکلات کارگران و کارفرمایان اقدام می‌کنند. وی از تحقق میزان ۱۰۵ درصد تعهد کشوری شغل در استان تهران خبر داد و گفت که استان تهران در سه شاخص کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و مشارکت اقتصادی نسبت به میانگین کشوری ۲ برابر بالاتر بوده است و در یک سال، ۱۵۷ هزار نفر شاغل شدند.

مزایای توسعه شهرک‌های صنعتی و تأثیر آنها بر اشتغال

رشد اقتصادی: راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی منجر به توسعه کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری خواهد شد. این به نوبه خود می‌تواند اقتصاد محلی را تحریک کرده و شغل ایجاد کند و در نتیجه منجر به افزایش درآمد و استانداردهای زندگی شود. توسعه زیرساخت‌ها: برای حمایت از فعالیت‌های صنعتی، این شهرک‌ها اغلب در زیرساخت‌هایی مانند جاده‌ها، شبکه‌های حمل و نقل و سیستم‌های ارتباطی سرمایه‌گذاری می‌کنند که سود آن نه تنها به صنایع، بلکه به ساکنان این مناطق نیز خواهد رسید.

ایجاد فرصت‌های اشتغال: شهرک‌های صنعتی طیف متنوعی از فرصت‌های شغلی را در بخش‌های مختلف، از تولید و تدارکات گرفته تا خدمات مانند خرده‌فروشی و مراقبت‌های بهداشتی و جذب نیروی کار ارائه می‌دهند. پیشرفت فناوری: حضور صنایع باعث رشد نوآوری و توسعه فناوری می‌شود که می‌تواند به سایر بخش‌های اقتصاد سرایت کرده و کارایی اقتصادی را در سطح کلان بهبود بخشد. درآمد مالیاتی: صنایع سهم قابل توجهی در درآمد مالیاتی دارند. سهمی که می‌تواند برای تأمین مالی خدمات عمومی، آموزش و برنامه‌های رفاه اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی ساکنان استفاده شود.

بیشتر بخوانید؛ 

تصمیم جدید دولت برای افزایش قدرت خرید مردم

نرخ برق صنایع فولاد و پتروپالایشگاهی دو برابر شد

انتهای پیام/

کد خبر 10067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =