کد خبر 10068
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

طبق آمار تولید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

کاهش تولید میلگرد، نبشی و ناودانی در ۱۱ ماه ۱۴۰۲

کاهش تولید میلگرد، نبشی و ناودانی در ۱۱ ماه ۱۴۰۲

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، گزارش آماری تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد میانی و کل محصولات فولادی در یازده ماهه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منتشر شد. 

به گزار پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، گزارش آماری تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد میانی و کل محصولات فولادی در یازده ماهه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منتشر شد. 

به موجب این گزارش میزان تولید زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۸ درصدی داشته است.  

از جمله نکات مهم که در این گزارش آماری آمده است، بیشترین نرخ رشد تولید از میان محصوات زنجیره فولاد با ۹.۲ درصد برای شمش فولادی از محصولات میانی زنجیره فولاد است.

در رتبه بعدی تولید آهن اسفنجی با میزان تولید بیش از ۳۱ میلیون و ۴۴۶ هزار تن، بیشترین نرخ رشد به میزان ۸/۸ درصد را نسبت به یازده ماهه سال ۱۴۰۱ داشته است.

در این میان در بین مقاطع طویل فولادی فقط محصول تیرآهن با ثبت رشد ۲/۹ درصد در یازده ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد تولید دارد.

مابقی مقاطع طویل فولادی مانند میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع نه تنها رشد تولیدی ثبت نکرده‌اند بلکه کاهش تولید نیز نسبت به سال گذشته داشته‌اند. 

بدین ترتیب تولید میلگرد ۱۸۰ هزار تن معادل ۱/۹ درصد و سایر مقاطع ۹/۳ درصد کاهش نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهند.

در میان مقاطع تخت فولادی نیز ورق گرم و سرد به ترتیب با کاهش تولید ۱/۸ درصدی و ۱/۹ درصدی همراه بودند اما ورق پوششدار با ۸/۸ درصد رشد تولید به میزان ۱ میلیون و ۵۳۹ هزار تن در یازده ماه ۱۴۰۲ تولید داشته است. 

از جمله انواع ورق فولادی پوشش‌دار می‌توان به ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق رنگی و ورق قلع‌اندود اشاره کرد. 

اما این آمار در تولیدات بخش اول زنجیره فولاد نشان می‌دهد مازاد عرضه هم نرخ رشد تولید گندله را کاهش نداد و در نتیجه گندله با ثبت تولید ۵۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تن، ۶/۶ درصد رشد داشته است.

در مجموع تولید کل مقاطع طویل و تخت فولادی امسال نسبت به یازده ماه سال گذشته ۲۲۵ هزار تن معادل ۱/۱ درصد کاهش را نشان میدهد که این مقدار در بخش ابتدایی و میانی زنجیره با افزایش تولید به مقدار ۷ میلیون و ۴۵۷ تن همراه بوده است.

کاهش تولید میلگرد، نبشی و ناودانی در ۱۱ ماه ۱۴۰۲

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =