کد خبر 10072
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

مدیرعامل شرکت پتروشیما گستر عنوان کرد:

برای اولین بار بازسازی روتور توربین در نیروگاه نیشابور انجام شد

برای اولین بار بازسازی روتور توربین در نیروگاه نیشابور انجام شد

برای اولین بار در ایران، یک شرکت کاملا خصوصی، موفق به بازسازی روتور توربین GE-F۹ با ظرفیت تولید ۱۲۴ مگاوات در نیروگاه نیشابور شد.

به گزارش آهن نیوز، برای اولین بار در ایران، یک شرکت کاملا خصوصی، موفق به بازسازی روتور توربین GE-F۹ با ظرفیت تولید ۱۲۴ مگاوات در نیروگاه نیشابور شد.

این شرکت صنایع پتروشیما گستر نام دارد و به صورت کاملاً خصوصی و بدون حمایت های دولتی از حدود ۲۰ سال پیش در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع خودرویی، نظامی و هسته ای در حال فعالیت است.

به گفته علی فتحی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیما گستر، این شرکت در مدت فعالیت ۲۰ ساله خود، توان و ظرفیت خود را در بخش هایی که کشور دچار مشکل و خلاء بوده، به کار گرفته، به عنوان مثال اولین طراحی کوپلینگ در کشور، توسط این شرکت صورت گرفته که کاربرد بسیار مهمی در صنایع دارد.

وی در ادامه به بازسازی روتور توربین GE-F۹ نیروگاه نیشابور اشاره و عنوان کرد: درحال حاضر روتور توربین گازی GEF-۹ نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه نیشابور با موفقیت بازسازی شد و مورد تأیید و تحویل آن شرکت قرار گرفت. این روتر توربین با ظرفیت تولید ۱۲۴ مگا وات بازسازی و در اختیار نیروگاه نیشابور قرار گرفت.

فتحی افزود: این امر برای اولین بار توسط یک شرکت کاملاً خصوصی صورت گرفته، البته شرکت های نیمه خصوصی مانند مپنا و شرکت های تعمیرات نیروگاهی پیش تر چنین اقداماتی داشتند، اما شرکت پتروشیما گستر اولین شرکت خصوصی است که با علم و دانش نیروی متخصص داخلی و تجهیزات پیشرفته موفق به ساخت چنین تکنولوژی شده است.

فتحی با تاکید بر توانایی تخصصی این شرکت، تصریح کرد: در حال حاضر بازسازی این روتر در کشور صورت گرفته اما با تکیه بر توان متخصصین، می‌توانیم ادعا کنیم حتی توانایی ساخت این محصول را نیز داریم. ما تنها شرکت کاملا خصوصی بازسازی کننده توربین‌های بخار و گازی با ظرفیت‌های بزرگ تا ۳۰۰ مگاوات با تکنولوژی روز دنیا ، با تکیه بر توان و دانش فنی مهندسان ایرانی و سخت افزار های موجود در کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت ۲۰ ساله این شرکت، هیچ حمایت دولتی صورت نگرفته، بخشی از امور سخت افزاری را با همکاری شرکت سنگ و تراش ضامن ایرانیان، به مدیریت جناب قصریان که از بزرگان صنعت هستند، پیش می بریم.

مدیرعامل شرکت پتروشیما گستر در ادامه بیان کرد:  در خصوص بازسازی روتر توربین باید به این نکته توجه داشت که این اقدام با ماشین آلات و دستگاه های CNC  و تمام اتومات صورت گرفته هر کدام بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد قیمت دارند و معدود شرکت ها و واحدهای صنعتی می‌توانند چنین دستگاه‌هایی را در اختیار داشته باشند.

بیشتر بخوانید؛ 

تولید تختال فولاد زنگ‌نزن «آستنیتی» گرید ۳۱۶ برای اولین بار در کشور

بومی‌سازی دانش بهره برداری و تعمیرات کوره برای اولین بار در ایران

انتهای پیام/

کد خبر 10072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =