کد خبر 10073
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

بورس کالا| جزئیات آخرین عرضه شمش و گندله صادراتی در سال ۱۴۰۲

بورس کالا| جزئیات آخرین عرضه شمش و گندله صادراتی در سال ۱۴۰۲

امروز تالار صادراتی بورس کالای ایران در آخرین معامله خود در سال ۱۴۰۲ میزبان عرضه ۳۰ هزار تن شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۳SP توسط فولاد کاوه جنوب کیش، ۵۰ هزار تن گندله و ۵۰ هزار تن کنسانتره بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز تالار صادراتی بورس کالای ایران در آخرین معامله خود در سال ۱۴۰۲ میزبان عرضه ۳۰ هزار تن شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۳SP توسط فولاد کاوه جنوب کیش، ۵۰ هزار تن گندله و ۵۰ هزار تن کنسانتره بود.

عرضه شمش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سه تناژ ۱۰ هزار تنی که یک مورد با تسویه نقدی و قیمت ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو بود.

و دو تناژ ۱۰ هزار تنی بعد با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری به ترتیب با قیمت‌های ۲۲ هزار و ۴۰۰ و ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان عرضه شد. 

جزئیات آخرین عرضه شمش و گندله در سال ۱۴۰۲ در بورس کالا

اما در انتهای معاملات با حذف موردی که با تسویه نقدی بود، دو مورد عرضه اعتباری شمش به مرحله معامله رسید و در نهایت عرضه ۱۰ هزار تن با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان با تقاضای دو برابری به میزان ۲۰ هزار تن مواجه شد و در اثر رقابت نرخ معاملاتی با حدود ۱ درصد رشد به قیمت ۲۲ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد. 

اما عرضه ۱۰ هزار تن با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان بدون رقابت خاصی به طور کامل با میزان تقاضای ۱۰ هزار تن به فروش رفت. 

در آخرین عرضه شمش توسط فولاد کاوه جنوب کیش در تالار صادراتی که روز یکشنبه ۲۰ اسفند بود از قیمت ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان امروز در اثر رقابت به ۲۲ هزار و ۶۲۰ تومان رسید. 

جزئیات آخرین عرضه شمش و گندله در سال ۱۴۰۲ در بورس کالا

در رابطه با محصولات دیگر زنجیره فولاد در تالار صادراتی، با حذف کامل کنسانتره که با تسویه نقدی و تحویل به صورت درب کارخانه بود در پایان معاملات، ۵۰ هزار تن گندله سنگ آهن عرضه شده توسط صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با قیمت ۵ هزار و ۹۰۰ تومان ۴۰ هزار تن به مرحله معامله رسید و بدون رقابت خاصی براساس نرخ پایه به فروش رفت. 

محل تحویل این محصول به صورت FOB-بندرعباس با تسویه نقدی و تاریخ تحول ۶ فروردین ۱۴۰۳ تعیین شده بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =