کد خبر 10090
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

۳۶ پرونده تخلف معدنی سبزوار به مراجع قضایی ارجاع شد

۳۶ پرونده تخلف معدنی سبزوار به مراجع قضایی ارجاع شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: ۳۶ مورد برداشت غیرمجاز مواد معدنی در پهنه‌های معدنی این شهرستان امسال برای برخورد و احقاق حقوق دولتی به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ حسین شریعتمدار تهرانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: نظارت بر محدوده‌های اکتشافی معادن و بهره‌برداری از معادن یکی از وظایف مجموعه صنعت، معدن و تجارت است.

وی تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای امسال ۱۳۸ مورد بازدید نظارتی از محدوده‌های معدنی منطقه سبزوار صورت گرفته و گزارش میزان برداشت واقعی آن توسط بهره برداران تنظیم شده است.

شریعتمدار تهرانی گفت: همچنین ۳۸ مورد بازدید مشترک با ادارات و دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی، محیط زیست و نظام مهندسی معدن از پهنه‌های معدنی سبزوار انجام شده است.

وی افزود: شهرستان سبزوار از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی است که توسعه واحدهای فرآوری در این بخش اهمیت بالایی دارد و در این راستا طی سالیان اخیر، واحدهای فرآوری کنسانتره کرومیت و تیتانیوم در این منطقه ایجاد شده است.

شریعتمدار تهرانی افزود: همچنین طرح راه اندازی شهرک صنایع معدنی در بخش روداب سبزوار، با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره وری و رشد تولید صنعتی معدنی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ م

کد خبر 10090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =