کد خبر 101
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰

فهرست ساختمان‌های‌ ناایمن اعلام شد

فهرست ساختمان‌های‌ ناایمن اعلام شد

پس از حادثه متروپل، فهرستی از ۱۲۹ ساختمان با وضعیت ناایمن در تهران اعلام شــد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، براساس اعلام دادستان تهران، ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد. به گفته علی صالحی، اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی به درخواست سازمان آتش نشانی صادر شده است.

بحث ایمنی ســاختمان‌های کشــور پس از حادثه متروپل آبادان، دوباره مطرح شــد. درســت پس از این حادثه، فهرستی منتشر شد که در آن اسامی ۱۲۹ساختمان با وضعیت ناایمن در تهران اعلام شــد. هر چند که این فهرست مورد تأیید شهرداری تهران نبود، با این حال در میان آن، نام ۷ بیمارســتان و مرکز درمانی هم دیده می‌شــود. بیمارســتان‌های ضیائیان، فجر، شهدای یافت آباد، فیاض بخش، غیاثــی، بوعلی و مرکز درمانی شهید شاه آبادی؛ ســاختمان‌هایی که ممکن است با کوچک‌ترین حادثه طبیعی یا غیرطبیعی بحرانی مانند متروپل و پلاسکو را رقم بزند.

تیرماه سال ۹۹ بود که حادثه آتش‌سوزی در کلینیک "ســینا مهر" رخ داد و جان ۱۹ نفر را گرفت. همان زمان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دست به کار شد و پس از بررسی‌های لازم اعلام کرد که ۴۳۱ مرکز درمانی ناایمن در شهر تهران وجود دارد.

زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم اعلام کرد که ۱۲ مرکز درمانی شامل بیمارستان و مراکز جراحی محدود در استان‌های تهران و قم شرایطی شبیه مرکز جراحی سینا مهر و حتی بدتر را دارند. حالا هم با اینکه دادستانی تهران اعلام نکرده کدام بیمارستان تهران تعطیل خواهد شد، اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، ســاختمان مرکز بهداشت زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، جزو اماکنی است که به گفته حسین قناعتی، رئیس این دانشگاه، طی ۱۵روز آینده تخلیه خواهد شد. به نظر می‌رسد این آغاز برخورد با ساختمان‌های ناایمن در تهران است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =