کد خبر 1017
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

تدوین استانداردهای خودرو با استفاده از فولاد زنگ‌نزن

تدوین استانداردهای خودرو با استفاده از فولاد زنگ‌نزن

تدوین استانداردهای با منبع ISO ۳۵۰۶-۱، ISO ۳۵۰۶-۲ و ISO ۶۸۲۶:۲۰۲۲ در کمیته برنامه ریزی مکانیک به خوزستان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، علی داوودی مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در ادامه برگزاری جلسات کمیته‌های برنامه‌ریزی تدوین استانداردهای ملی ایران در سال جاری، جلسه کمیته برنامه‌ریزی رشته مکانیک برگزار شد.

علی داوودی ادامه داد: در این کمیته بالغ‌ بر ۱۵۰ موضوع پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت که طی آن تدوین سه استاندارد با منابع ISO ۳۵۰۶-۱: ۲۰۲۰ با عنوان «اتصالات- خواص مکانیکی اتصالات فولادی- زنگ نزن مقاوم به خوردگی- قسمت ۱: پیچ‌ها، پیچ‌های خودکار و میله‌های دو سر رزوه با طبقات و رده‌های خواص مشخص»، ISO ۳۵۰۶-۲: ۲۰۲ با عنوان «اتصالات- خواص مکانیکی اتصالات فولادی- زنگ نزن مقاوم به خوردگی قسمت ۲: مهره‌ها با طبقات و رده‌های خواص مشخص» و ISO ۶۸۲۶: ۲۰۲۲ با عنوان «موتورهای احتراق داخلی رفت و برگشتی- محافظت در برابر آتش» به استان خوزستان واگذار شد.

وی گفت: فولاد زنگ نزن، آلیاژی از فولاد کم‌کربن و کروم برای افزایش خاصیت خوردگی است. از آنجا که خواص ضد خوردگی برای این فلز ذاتی است، از اتصالات فولادی زنگ نزن در محیط‌های دریایی و مواردی که مواد شیمیایی خورنده و یا دمای شدید وجود دارد، استفاده می‌شود. اتصالات فولادی زنگ نزن توسط صنایع متعدد از جمله هوافضا، نظامی، صنعتی و ساخت‌وساز استفاده می‌شود.

داوودی افزود: همچنین با توجه به سهم ۲۰ درصدی آتش‌سوزی موتور اتومبیل‌ها از کل آتش‌سوزی‌های صورت گرفته، ایمن‌سازی این موتورها در برابر آتش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین توجه به استانداردهای مرتبط با این موضوعات حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =