کد خبر 1025
۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
فساد در فولاد مبارکه قطعی است

عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در مجلس با بیان اینکه گروه تفحص‌کننده تأکید دارند که در شرکت فولاد مبارکه رانت و فساد رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز،  لطف‌الله سیاهکلی، عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مصوبه قانونی در زمینه عرضه فولاد در بورس کالا که موجب رانت بالایی شده و در تحقیق و تفحص مجلس هم به آن اشاره شد، آیا مجلس برای این مهم اصلاح قوانین را مدنظر قرار خواهد داد؟ گفت: بورس کالایی که در شرایط فعلی فعالیت می‌کند با فعالیت این بخش در گذشته تفاوت‌هایی زیادی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: در گذشته قبل از اینکه قانون زنجیره فولاد تنظیم شود فولادی‌ها حداکثر بیست درصد از محصول خود را در بورس به فروش می‌رساندند تا قیمت دستشان بیاید و مابقی را براساس قیمت بورس آزاد می‌فروختند.

عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در مجلس بیان کرد: براساس قانون که تصویب شد فولادی‌ها باید ابتدا محصول خود را در بورس عرضه کنند و اگر در بورس فروش نرفت، آنوقت این محصول را صادر کنند چراکه اگر این مسئله به درستی اجرایی شود، جلوی رانت را می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه درباره صحت اعداد و ارقام تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: ما آن چیزی را در مجلس به صورت علنی اعلام کردیم قبول داریم و مابقی را قبول نداریم.

وی تاکید کرد: مجلس به صورت کلی به موضوع تخلف شرکت فولاد مبارکه نگاه کرده است و البته این را هم باید بدانیم که این موارد اثبات نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: مجلس همواره یک کار تحقیقی و پژوهشی انجام می‌دهد و حکم صادر نمی‌کند که بگوید شخصی منابعی را به جیب زد و یا فردی رانتخوار است چراکه این موضوع در صلاحیت مجلس نیست و در صلاحیت دادگاه است.

عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در مجلس با بیان اینکه گروه تفحص‌کننده تاکید دارند که در شرکت فولاد مبارکه رانت و فساد رخ داده است، بیان کرد: البته این گروه تا حدودی هم تخلفات را درآورده‌اند البته ممکن است عکس این موضوع هم رخ دهد و کسانی که متهم هستند با ارائه اسنادی، قانونی بودن کار خودشان را ثابت کنند، با این تفاسیر که این موضوع در تشخیص دادگاه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعدادی که در زمینه رقم تخلفات شرکت فولاد مبارکه در فضای مجازی مطرح است مورد تایید هیئت تحقیق و تفحص نیست.

انتهای پیام/

کد خبر 1025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =