کد خبر 10251
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷

آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه

آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه

معاون صنایع عمومی وزارت صمت می‌گوید: آئین نامه بهره برداری از تولید بدون کارخانه در وزارت صمت نهایی شده و امسال اجرا می شود.

به گزارش آهن نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این طرح سرمایه گذار به جای راه اندازی کارخانه، از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی استفاده می‌کند و با سرمایه کمتر، با نشان تجاری جدید و برای بازار هدف، کالا تولید می‌کند.

استراتژی تولید بدون کارخانه، در واقع تدوین و به‌کارگیری سیستمی است که با آن بتوان نسبت به تولید محصولات متنوع برای تکمیل سبد محصولات با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه سایر واحدهای تولیدی و بدون ایجاد کارخانه اقدام کرد.

به عبارتی می‌توان گفت تولیدات بدون کارخانه به تولیداتی گفته می‌شود که با استفاده از ظرفیت‌های خالی سایر تولیدکنندگان و صرف هزینه‌های ثابت و سربار جانبی اندک تولید می‌شود.

بنابراین محدودیت سرمایه‌گذاری ویژگی اصلی تولید بدون کارخانه است و شرکت‌های تولیدکننده بدون کارخانه فقط در موارد ضروری، خط مونتاژ و بسته‌بندی را راه‌اندازی می‌کنند.

در استراتژی تولید بدون کارخانه دو اصل کلی و اساسی در تولید یعنی «طراحی و مهندسی» و «فرآیند تولید» از هم جدا شده و هریک به مجموعه مجزایی تبدیل می‌شود. تولید بدون کارخانه رویه نوینی در مدیریت کسب‌وکار است که طی آن بخش‌های بدون ارزش زنجیره ارزش محصولات برون‌سپاری شده و تولید کننده، بر ایجاد ارزش در بخش مدیریت بازاریابی یا توسعه تکنولوژی متمرکز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 10251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =