کد خبر 10292
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

پیشنهادات انجمن فولاد چین (CISA) برای حفظ توسعه پایدار صنعت فولاد

پیشنهادات انجمن فولاد چین (CISA) برای حفظ توسعه پایدار صنعت فولاد

پس از سال نو چینی‌، بازار فولاد کاهش قابل توجهی را تجربه کرد که مشخصه آن بالا ماندن تولید با هزینه‌های بالا و افزایش سطح موجودی انبار است که به دنبال کاهش تقاضا و کاهش قیمت فولاد و در نتیجه افت سود رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، انجمن فولاد چین (CISA) برای حفظ توسعه پایدار صنعت فولاد پیشنهاداتی را ارائه کرده است. 

پس از سال نو چینی‌، بازار فولاد کاهش قابل توجهی را تجربه کرد که مشخصه آن بالا ماندن تولید با هزینه‌های بالا و افزایش سطح موجودی انبار است که به دنبال کاهش تقاضا و کاهش قیمت فولاد و در نتیجه افت سود رخ داده است.

سناریویی که در بالا به آن اشاره شد؛ یعنی "بالا ماندن سه عامل و نزول سه عامل دیگر" منجر به نوسانات قابل توجهی در بازار شده که برای توسعه منظم و سالم این صنعت مخرب است.
در واکنش به نوسانات بازار، انجمن آهن و فولاد چین (CISA) پیشنهادات زیر را مطرح کرده است.

1. تنظیم میزان تولید بر اساس میزان تقاضا برای کاهش حجم بالای محصول نهایی کارخانه ها. 
روند نزولی اخیر در بازار فولاد عمدتاً نتیجه نرخ کاهشی تقاضای صنایع پایین دستی بوده است؛ به همین دلیل، شرکت های فولادی باید تولید خود را بر اساس تقاضای واقعی مصرف کنندگان تنظیم کنند و به تعادلی پویا بین عرضه و تقاضا دست یابند.

2. ادامه طولانی مدت در بکارگیری مدیریت کیفیت در سطح بالا و نیز توسعه موثر. 
شرکتهای فولادی باید از اصل «برنامه ریزی تولید بر اساس فروش و بهره وری و حفظ نقدینگی مناسب» پیروی کنند تا از عرضه بیهوده کاسته شود و تعادل بین عرضه و تقاضا حفظ گردد. در این راستا لازم است بنگاه های پیشرو به عنوان الگویی در توسعه منظم بازار فولاد هدایت کننده سایر شرکت ها باشند.

3. ایجاد یک محیط کسب و کار و بازار منصفانه و باثبات. 
شرکتهای فولادی باید رویکردی منطقی برای نوسانات بازار اتخاذ کنند و با دامپینگ فولاد در قیمتهای پایین و رقابت بی قاعده برای ایجاد یک بازار منصفانه و باثبات مخالفت کنند. علاوه بر این، فولادسازان باید دانش پیشگیری از ریسک خود را افزایش دهند، کانال های فروش را به طور موثر مدیریت کنند و از رفتارهایی که بازار فولاد را دچار اختلال می کند جلوگیری کنند تا توسعه پایدار بازار حفظ شود.

4. تعمیق همکاری و دستیابی به منافع متقابل. 
زنجیره صنعتی بخش فولاد شامل بسیاری از شرکای تجاری بالادستی و پایین دستی است که منافع آنها به صورت تنگاتنگ با هم مرتبط است. با توجه به اینکه بازار فولاد چرخه نزولی را تجربه می کند، شرکت های فولادی باید ارتباطات خود را با بخش های بالادستی و پایین دستی تقویت کنند و به طور مداوم شیوه‌های نوین تعامل و همکاری را توسعه دهند.

5. تقویت اعتماد و برنامه ریزی عملیات تولید.
از آنجایی که صنعت فولاد از توسعه با کیفیت بالا بهره میبرد، ما با نقطه اوج تقاضای کلی فولاد روبرو هستیم و تغییرات ساختاری ادامه خواهد داشت. به عبارتی توسعه با کیفیت در صنایع مختلف ادامه دارد و در نتیجه فولاد یک فرصت عالی برای بهره‌برداری از این بازار را در پیشرو دارد. اخیراً این موضوع را شورای ایالتی "بروزرسانی تجهیزات بزرگ مقیاس و ارائه محصولات نهایی جدید برای جایگزینی طرح های اجرایی قدیمی" تصویب کرد. با اجرای این سیاست پیش بینی می شود تقاضای صنایع پایین دستی به تدریج افزایش یابد. شرکت های فولادی باید سرعت تولید خود را در پاسخ به نوسانات بازار تعدیل و تنظیم کنند، موجودی های خود را سریعا کاهش دهند و به تعادل پویا بین عرضه و تقاضا دست یابند.

انتهای پیام/

کد خبر 10292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =