کد خبر 10302
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

بورس کالا| معامله شمشِ ارفع در بالاترین قیمت/ تختالِ فولاد خوزستان بدون مشتری

بورس کالا| معامله شمشِ ارفع در بالاترین قیمت/ تختالِ فولاد خوزستان بدون مشتری

در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، ۲۶۰ هزار و ۲۳۲ تن انواع شمش بلوم، تختال، ورق سرد B، گالوانیزه G، نبشی و ناودانی عرضه شد و پس از ریزش ۶۲/۸ درصد، حجم معامله شده امروز ۹۶ هزار و ۷۵۶ تن با تقاضای ۱۴۳ هزار و ۱۲۶ تن ثبت شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۴ فروددین ۱۴۰۳، در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، ۲۶۰ هزار و ۲۳۲ تن انواع شمش بلوم، تختال، ورق سرد B، گالوانیزه G، نبشی و ناودانی عرضه شد.

اما در پایان معاملات امروز این حجم عرضه شده، ۶۲/۸ درصد ریزش داشت، به عبارتی فقط بیش از ۳۷ درصد محصولات به مرحله معامله رسید.

پس از این ریزش حجم معامله شده امروز ۹۶ هزار و ۷۵۶ تن بود که با تقاضایی به میزان ۱۴۳ هزار و ۱۲۶ تن روبه رو شد. 

عمده تقاضای امروز برای شمش، ورق گالوانیزه G و ناودانی بود. تختال نیز به علت نبود تقاضا به طور کامل از تابلو حذف شده و مابقی محصولات با تقاضای نه چندان بالا یا برابر با میزان عرضه و بدون رقابت به فروش رفتند. 

بورس کالا| معامله شمشِ ارفع در بالاترین قیمت/ تختالِ فولاد خوزستان بدون مشتری

آمار عرضه و معامله محصولات زنجیره فولاد امروز در بورس کالا در زیر ارائه شده است:

شمش بلوم
حجم عرضه شده: ۲۰۵ هزار و ۹۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۰ هزار و ۵۵۳ تومان
حجم معامله شده: ۹۱ هزار و ۴۹۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۰ هزار و ۵۹۱ تومان

قیمت پایه برای عرضه‌های امروز شمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۲۱ هزار و ۱۱۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

هفته گذشته (۷ فروردین ۱۴۰۳)، معاملات شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۲۱ هزار و ۱۴۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۳ هزار و ۵۱ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

نکته قابل توجه در معامله شمش امروز، تعدد کم عرضه اعتباری نسبت به نقدی بود.

عرضه های اعتباری توسط فولاد خوزستان و چادرملو بود انجام شد و مابقی ۳۶ مورد عرضه به صورت تسویه نقدی بودند اما با این همه بیش از ۵۲ درصد محصولات به حجم ۷۹ هزار و ۴۱۰ تن با میزان تقاضای ۱۴۹ هزار و ۴۱۰ تنی همراه با رقابت بالا برای برخی عرضه‌ها به فروش رفت. 

همچنین بین عرضه‌های موجود رقابت برای عرضه‌های دو شرکت تولیدی و صنعتی شمش منطقه آزاد انزلی و فولاد ارفع باالاتر از مواد دیگر بود و میانگین نرخ معامله شده آهن‌ها حدود ۵ درصد بالاتر از نرخ پایه به ترتیب با قیمت‌های ۲۱ هزار و ۱۹۳ تومان و ۲۱ هزار و ۲۸۴ تومان معامله شد. 

امروز همچنین برای عرضه‌های اعتباری شمش فولاد خوزستان برخلاف هفته‌های گذشته تقاضای چندانی وجود نداشت و از ۴۰ هزار تن عرضه شده فقط ۴ هزار و ۷۰۰ تن معامله شد. 

در مجموع میانگین نرخ معامله شده محصولات شمش در تالار صنعتی امروز ۲۰ هزار و ۵۹۱ تومان و حدود ۵۵۷ تومان پایین تر از هفته گذشته به فروش رفت.

کمترین نرخ معامله شده ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان مربوط به عرضه صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد و بیشترین نرخ معامله شده به قیمت ۲۱ هزار و ۳۱۸ تومان متعلق به عرضه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بود. 

تختال C 
حجم عرضه شده: ۴۰ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان
حجم معامله شده: حذف شد 
میانگین نرخ معامله شده: ۰

امروز در بورس کالا، ۴۰ هزار تن تختال فولاد خوزستان با قیمت پایه ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده عرضه شد که به علت نبود تقاضا با وجود اعتباری بودن تسویه از تابلوی معاملات حذف شد. 

ناودانی
حجم عرضه شده: ۴۶۶ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۵ هزار و ۴۱۶ تومان
حجم معامله شده: ۴۶۶ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۵ هزار و ۹۷۲ تومان

عرضه ناودانی امروز در ۳ سایز ۸، ۱۰ و ۱۲ از سمت سه شرکت الماس یزد، فولاد خاوران و فولاد البرز غرب با نرخ پایه ۲۵ هزار و ۴۱۶ تومان و به صورت دو تسویه اعتباری و یک نقدی انجام شد. 

معامله ناودانی ۱۲ و ۸ با رقابت بالایی همراه شد و به ترتیب ۲/۶ و ۳/۹ درصد بالاتر از نرخ پایه معامله شد. 

گفتنی است نرخ معاملات امروز ناودانی نسبت به نرخ پایانی عرضه هفته گذشته به قیمت ۲۶ هزار و ۱۸۶ تومان، ۷۸۸ تومان کاهش پیدا کرده است. 

نبشی
حجم عرضه شده: ۳۶۶ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۴ هزار و ۳۰۹ تومان
حجم معامله شده: ۳۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۵ هزار و ۵۹۶ تومان

نبشی نیز امروز در سایزهای ۴، ۴.۵ و ۱۲ از طرف سه شرکت‌ که به جز یک مورد نقدی مابقی عرضه اعتباری داشتند پس از حذف نبشی ۱۲ دو سایز دیگر خضوضا نبشی ۴ با رقابت بالایی همراه شد و حدود ۱۰/۵ درصد بالاتر از نرخ پایه معامله شد. 

ورق گالوانیزه G
حجم عرضه شده:۵ هزار ۵۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۴۲ هزار و ۷۳۰ تومان
حجم معامله شده: ۴ هزار و ۱۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۴۴ هزار و ۱۳۵ تومان

معاملات ورق گالوانیزه برخلاف هفته گذشته که به علت نبود تقاضا از تابلوی معاملات حذف شد. اما امروز در بیشتر گریدها با رقابت همراه بود. بالاترین درصد رقابت نیز برای ورق گالوانیزه عرضه شده توسط ورق خودرو چهار محال و بختیاری که با ۵/۳ بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۴۵ هزار و ۴۶۹ تومان و حدود ۳ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه معامله شد. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =