کد خبر 10320
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸

بررسی بازار آهن؛ افزایش قیمت ۱۵۰ تا هزار تومانی تیرآهن در بازار آزاد

بررسی بازار آهن؛ افزایش قیمت ۱۵۰ تا هزار تومانی تیرآهن در بازار آزاد

در بازار آهن و فولاد بررسی‌ها حاکی از ثبات بیشتر بازار نسبت به دیروز است و از تب تند افزایش قیمت کاسته شده است اما هنوز هم برخی مقاطع با افزایش قیمت همراه‌ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد در ادامه هیجان ناشی از حمله‌ی اسرائیل به ساختمان متعلق به کنسولگری ایران در دمشق همچنان بالاست، به طوری که دلار برای لحظاتی تا ۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان هم بالا رفت؛ اما در ادامه تا حوالی ۶۳ هزار تومان پایین آمد.

به هرحال نرخ این ارز در طول دو روز کذشته جهش ۲ هزار تومانی داشت و امروز در بازار آزاد با قیمت ۶۳ هزار و ۳۰۰ تومان در حال خرید و فروش است. 

در بازار آهن و فولاد نیز بررسی آهن‌نیوز از کف بازار حاکی از ثبات بیشتر بازار نسبت به دیروز است و از تب تند افزایش قیمت کاسته شده است اما هنوز هم برخی مقاطع با درصد کمتری افزایش قیمت اعلام شدند و بازار هنوز با نوسانات و تشویش‌های ناشی از حوادث روزهای اخیر درگیر است. 

به گفته فعالان بازار آهن، با توجه به عرضه‌ بورس کالا و بازار سهام می‌توان گفت که خرید و تقاضایی معنی‌داری در بازار وجود ندارد و بر خلاف جو روانی دلار، بازار به نوعی در ثبات و آرامش به سر می‌برد.

این مسئله در معاملات امروز محصولات نوردی کاملا مشهود بود. در طی معاملات امروز تنها برای عرضه اعتباری تیرآهن توسط ذوب آهن اصفهان تقاضا و رقابت وجود داشت مابقی محصولات نوردی مانند میلگرد و ورق با استقبال چندانی مواجه نشدند. 

بدین ترتیب قیمت معامله شده تیرآهن در بورس کالا با ۱۰/۳ درصد افزایش به قیمت ۲۷ هزار و ۶۲ تومان رسید.

این قیمت نسبت به نرخ معامله شده هفته قبل محصول تیرآهن ( ۲۵ هزار و ۲۵۷ تومان)، حدود هزار و ۸۰۰ تومان افزایش دارد.

 پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۴ هزار و ۵۱۳ تومان مربوط به تیرآهن ۱۴ و بالاترین قیمت معامله شده ۳۰ هزار و ۱۹۲ تومان مربوط به گرید تیرآهن ۲۰ ذوب آهن اصفهان است که ۲۳/۱ درصد بالاتر از نرخ پایه به فروش رفت. 

در مورد میلگرد نیز میانگین موزون نرخ پایانی این محصول ۲۴ هزار و ۴۹۹ تومان یا حدود ۲۶ هزار و ۹۴۹ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۳۶ تومان بالاتر از نرخ پایانی هفته گذشته (۲۴ هزار و ۲۶۳ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

اما بررسی‌ها در مورد میلگرددر بازار آزاد نشان می دهد که قیمت آن در هر کیلوگرم بین ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان در حال معامله است که حداقل ۲ تا ۴ هزار تومان بالاتر از قیمت استاندارد و نرمال در حال فروخته شدن است. 

ورق گرم نیز با استقبال نه چندان بالایی با قیمت  ۳۰ هزار و ۴۴۵ تومان به فروش رفت. 

وضعیت بازار آهن در معاملات امروز

رصد بازار آهن در معاملات امروز نشان می‌دهد میلگرد در برخی کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود. اما برخی دیگر از کارخانه‌ها نیز در محصولات خود افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کردند.

 کف نرخ پیشنهادی میلگرد آجدار در بازار داخلی حول و حوش کیلویی ۲۶ هزا رو ۳۰۰ تا ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان است. 

پیشنهاد میلگرد کارخانه‌های همانند خراسان امیرکبیر، آریان فولاد، عتیق آذر و ابهر را هم حول و حوش ۲۷ هزار تومان با احتساب ارزش افزوده اعلام شده است. 
                   
تیرآهن امروز در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۲۰ الی ۱۵۰ هزارتومانی در بخش شاخه‌ای همراه بود.

اما کارخانه‌های ظفر بناب و کوثر اهواز در محصولات خود ثبات قیمت را اعمال کردند.

همچنین تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بخش کیلوفروشی در دوبار تغییر قیمت با حدود ۱۵۰ الی ۱.۱۰۰ تومان افزایش، قیمت سایز ۱۴ را ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان و سایز ۱۸ را ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد. 

انواع ورق سیاه امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما ورق سیاه فولاد کاویان در برخی سایزها با افزایش ۱۰۰ الی ۱۵۰ تومانی همراه بود و نرخ ورق ۲۰ میل با شیت ۶*۱/۲۵ را ۳۳ هزا رو ۱۰۰ تومان و شیت ۶*۱/۵ را ۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد. 

ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.

پروفیل امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود. اما کارخانه‌های نیکان و صدرا در برخی ضخامت‌ها افزایش قیمت ۱۰۰الی ۳۰۰ تومانی را اعمال کردند. میانگین قیمت این محصول حول و حوش ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در حال فروش است. 

نبشی و ناودانی امروز در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۱۰۰الی ۳۰۰ تومانی همراه بود و به ترتیب در کانال ۳۰ هزار و حدود ۳ هزار تومان در حال معامله است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =