کد خبر 10328
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۶

کاهش صادرات از گمرکات استان اصفهان

کاهش صادرات از گمرکات استان اصفهان

به گفته مدیرکل گمرکات استان اصفهان، در سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات این استان به میزان ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن پنج درصد و از حیث ارزش ۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش آهن نیوز به نقل از مهر رسول کوهستانی پزوه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تشریفات صادرات تعداد ۲۹ هزار و ۵۹۰ اظهارنامه از طریق گمرکات اصفهان انجام شد، اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۱۴۹ فقره اظهارنامه ارزیابی در محل واحد تولیدی و انبار صاحب کالا، ۸ هزار و ۴۲۳ فقره اظهارنامه حمل یکسره (بدون تخلیه در انبار) و فقط ۱۸ فقره اظهارنامه صادراتی تخلیه و ارزیابی در انبار گمرک داشتیم.

وی افزود: از این رو ۹۹ و ۹۴ صدم درصد از ارزیابی کالای صادراتی گمرکات استان، خارج از اماکن گمرکی و یا بر روی وسیله حمل انجام شده است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان اصفهان، در سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات به میزان ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن پنج درصد و از حیث ارزش ۶ درصد کاهش داشته است.

کوهستانی پزوه، اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۸۰۷ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: ۸۱ درصد از تمام محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان شامل چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، فرش ماشینی و دستباف، محصولات لبنی و مس و مصنوعات آن بود.

وی تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۹۳ کشور برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته ۸۲ درصد از کل صادرات گمرکات استان اصفهان به پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است.

رشد ۲۱ درصدی واردات گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تعداد فعالان برگزیده اقتصادی(AEO) در استان اصفهان ۶۴ شرکت برشمرد و ابراز داشت: در سال ۱۴۰۲ تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان و گمرکات اختصاصی فولاد مبارکه و ذوب آهن و ۴۴ باب انبار اختصاصی مستقر در واحدهای تولیدی در سرتاسر استان اصفهان زیر کلید گمرک اصفهان به میزان ۱۶۹ هزار و ۱۴۶ تن و به ارزش ۷۵۴ میلیون و ۶۱۶ هزار دلار بود.

کوهستانی ادامه داد: واردات کالا در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر وزن ۲۱ درصد رشد و از حیث ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی استان برشمرد و گفت: ۸۵ درصد از کل کالاهای وارداتی به مقصد گمرکات استان اصفهان از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و ایتالیا بودند.

کد خبر 10328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =