کد خبر 10394
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

تداوم اصلاح مقاطع فولادی در بازار آهن/ کاهش قیمت میلگرد تا ۲۵۰۰ تومان

تداوم اصلاح مقاطع فولادی در بازار آهن/ کاهش قیمت میلگرد تا ۲۵۰۰ تومان

مطابق با روندی کاهشی نرخ دلار، قیمت‌های اعلامی برای انواع مقاطع فولادی در بازار آهن خصوصا میلگرد که با شتاب بیشتری همراه بود در حال اصلاح است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، از ابتدای هفته جاری دلار در بازار آزاد همچنان برای سومین روز متوالی در مسیر برگشت است و با عقب نشینی حدود دو هزار و ۵۰۰ تومانی از سقف خود در حال حاضر با قیمت ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان در حال معامله است.

 رفتار فعلی دلار نشان می‌دهد که میزان اصلاحی که باید انجام شود تا به سطح ۶۳ تومان برسد، به طور قاطع مشخص و اینکه بازار در حال تعیین نقطه‌ی بازگشتی است. با این حال، اگر هیچ اتفاق سیاسی نگران‌کننده‌ای رخ ندهد، دلار احتمالاً در این الگوی کنونی حرکت خواهد کرد و به سمت پایین تغییر می‌یابد.

مطابق با افت نرخ دلار، قیمت‌های اعلامی برای انواع مفاطع فولادی در بازار آهن خصوصا میلگرد که با شتاب بیشتری همراه بود در حال اصلاح است.

طوری که نرخ میلگرد اعلامی امروز با کاهش  قیمت ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومانی در بازار همراه بود.

حتی میلگرد ذوب آهن و نورد کرمان تا ۲.۵۰۰ تومان نیز اصلاح داشت و نرخ میلگرد ۱۲ خود را ۲۵ هزار و ۲۲۷ تومان اعلام کرد. 

بیشتر مبادی فروش نیز نرخ خود را تغییری نداده و ثابت اعلام کردند. 

کف نرخ پیشنهادی میلگرد آجدار در بازار داخلی حول و حوش کیلویی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان گفته می‌شود. 

در بخش فروش تیرآهن نیز، نرخ اکثر کارخانه‌ها با کاهش قیمت ۲۰ الی ۱۵۰ هزارتومانی همراه بود.

اما کارخانه‌های ظفر بناب و کوثر اهواز در محصولات خود ثبات قیمت را اعمال کردند.

تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز در بخش شاخه‌فروشی از برخی بنگاه‌های تهران کاهش حدود شاخه‌ای ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان را برخی سایزها داشت اما در بخش کیلو فروشی انواع سایز تیرآهن این شرکت ثابت اعلام شد و نرخ تیرآهن ۱۴ با قیمت ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان و ۲۰ به قیمت ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو اعلام شد.

اما انواع ورق سیاه و ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی امروز همچنان در آرامش به سر برده و در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.

 پروفیل نیز  امروز با ثبات قیمتی از اکثر بنگاه‌های فروش همراه بود اما کارخانه‌های نیکان و صدرا در برخی ضخامت‌ها افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی را اعمال کردند.

 نبشی و ناودانی امروز در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۱۰۰الی ۳۰۰ تومانی همراه بود.

میانگین نرخ اعلامی برای قوطی و پروفیل تهیه شده از ورق فولاد مبارکه نیز امروز بدون تغییر و با قیمت ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان برای ضخامت ۲ و ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان برای ضخامت ۲/۵ اعلام شد. 

انواع لوله (مانیسمان،داربستی،درزدار) در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده امروزبا ثبات قیمت همراه بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =