کد خبر 10420
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷

وضعیت مثبت بازار جهانی فولاد/ رشد ۶ دلاری سنگ آهن چین

وضعیت مثبت بازار جهانی فولاد/ رشد ۶ دلاری سنگ آهن چین

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین با توجه به خوش بینی های بازار پس از تعطیلات رسمی اخیر چین در حالی که به کمترین حد ۱۱ ماه اخیر رسیده بود با رشد تقریبا ۶ دلاری به ۱۰۴.۴۵ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز سه شنبه ۹ آوریل شاخص‌های سهام در آسیا با احتیاط بیشتری پیش از انتشار داده های تورم ایالات متحده در روز چهارشنبه و نشست مهم بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه افزایش یافتند.

هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که تولید ایالات متحده برای اولین بار در یک سال و نیم گذشته در حال رشد است و فعالیت تولید چین هم برای اولین بار در شش ماه گذشته در ماه مارس گسترش یافت. طلا هم امسال نزدیک به ۱۴ درصد افزایش یافته است.

ثبات قیمت قراضه ترکیه

امروز در بازار واردات قراضه ترکیه با توجه به نزدیکی تعطیلات عید فطر روزهای اخیر فعالیتی دیده نشد و قیمت‌ها در ثبات بود.

آخرین قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ در ۳۸۴ دلار هر تن سی اف آر در ثبات بود. از طرفی با توجه به رشد قیمت سنگ آهن در چین روز گذشته خریداران قراضه در ترکیه سیاست انتظار در پیش گرفتند.

تجار قراضه اروپا نیز اظهار داشتند نمی‌توانند در کمتر از ۳۸۵ تا ۳۹۰ دلار معامله کنند که به دلیل رشد قیمت سنگ آهن است. روند بازار ترکیه پس از تعطیلات چند روز آینده و تثبیت بازار سنگ آهن روشن تر خواهد شد.

رشد بازار بیلت چین پس از تعطیلات

آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین پس از تعطیلات اخیر ۶ دلار رشد داشت و ۴۶۲ دلار هر تن با ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد.رشد قیمت محصولات فولادی و میلگرد در بورس شانگهای پس از تعطیلات از قیمت بیلت حمایت نمود.

قرارداد آتی میلگرد تحویل اکتبر نیز در بورس شانگهای ۱۳ دلار نسبت به یک هفته قبل بالا رفته ۴۹۲ دلار هر تن شنیده شده است.

ورق گرم صادراتی چین بالا رفت

قیمت ورق گرم چین در بازار جنوب شرق آسیا ۵ تا ۱۰ دلار رشد هفتگی داشت و ۵۶۰ تا ۵۶۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. از طرفی در بورس شانگهای قرارداد فیوچرز ورق گرم ۸ دلار رشد هفتگی داشته ۵۱۱ دلار هر تن شنیده شده است.

قابل ذکر است آخرین قیمت ورق گرم صادراتی چین ۵۱۵ تا ۵۴۱ دلار هر تن فوب بوده است که تا ۳ دلار رشد روزانه داشته است.

بهبود چشمگیر بازار سنگ آهن چین

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین با توجه به خوش بینی های بازار پس از تعطیلات رسمی اخیر چین در حالی که به کمترین حد ۱۱ ماه اخیر رسیده بود با رشد تقریبا ۶ دلاری به ۱۰۴.۴۵ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید.

به نظر فعالان بازار چنین رشدی تنها یک تصحیح قیمت پس از افت قیمت شدید دو هفته اخیر بوده است و پایه های بازار تغییری نداشته است. گرچه اعتماد بازار بالا رفته ولی میزان موجودی انبارها بالاست و اجازه رشد چشمگیر به بازار این ماده اولیه نمی‌دهد.

صادرات سنگ آهن هند در اوج ۳ سال اخیر

در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ صادرات سنگ آهن هند به اوج ۳ سال اخیر رسیده با رشد ۱۴۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۶.۵ میلیون تن رسید. صادرات گندله هند نیز حدود ۸۰ درصد رشد سالانه داشته ۱۱.۳ میلیون تن ثبت شد.

چشم‌انداز صادرات سنگ‌آهن با عیار پایین در هند در کوتاه‌مدت مطلوب نیست، زیرا مقامات چینی در حال بررسی محدودیت هایی برای تولید فولاد هستند که در صورت اجرا اشتهای چین را برای سنگ‌آهن هند کاهش می دهد.

 طبق داده ها، ذخایر سنگ آهن در بنادر چین در اوایل آوریل به ۱۴۲ میلیون تن رسید که نسبت به حدود ۱۲۰ میلیون تن ژانویه به شدت افزایش یافته و این امر نیز خبر خوبی برای بازار صادرات هند نیست.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =