کد خبر 10428
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

عوارض واردات خودرو اعلام شد؛ حداقل عوارض برای خودروهای هیبریدی

عوارض واردات خودرو اعلام شد؛ حداقل عوارض برای خودروهای هیبریدی

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه عوارض پنج تا ۲۵ درصدی برای واردات خودرو در گمرک پیش بینی شده است، بیان کرد: برای حمایت از کیشوندان، واردات خودروهای هیبردی که همسو با سیاست‌های دولت نیز می‌باشد، با عوارض پنج درصدی انجام می‌شود.

به گزارش آهن نیوز وحید زارع فکری گفت: پس از ترخیص قطعی خودروهای وارداتی سواری، بر اساس کلیه هزینه‌های گمرکی متعلقه، مالیات بر ارزش افزوده و سود وارد کننده و فروشنده، قیمت گذاری منصفانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت‌ خودروهای وارداتی با دبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس تفاوت خواهد داشت چرا که باید قیمت بیمه، عوارض خروج از کشور مبدا و هزینه‌های حمل نیز اضافه شود؛ میزان ارزیابی عوارض دولتی نیز از ارز مبنای دلار ۲۸۵ هزار ریال ( ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان) محاسبه خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه عوارض پنج تا ۲۵ درصدی برای واردات خودرو در گمرک پیش بینی شده است، بیان کرد: برای حمایت از کیشوندان، واردات خودروهای هیبردی که همسو با سیاست‌های دولت نیز می‌باشد، با عوارض پنج درصدی انجام می‌شود .

وی همچنین در خصوص مجوز واردات خودرو به جزیره کیش بیان کرد: مجوز های اعطایی سازمان منطقه آزاد کیش به وارد کنندگان خودرو، صرفا شامل مجوز واردات (به استناد کارت بازرگانی و ثبت آماری معتبر) و مجوز تشریفات فروش در چارچوب ضوابط قانونی (مجوز فعالیت اقتصادی نمایشگاه های خودرو) را در بر می گیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کلیه مسایل و ملاحظات حقوقی مربوط به خرید و فروش خودرو و سایر تعهدات مربوطه صرفا بر عهده فروشنده و خریدار خودرو بوده و لازم است کیشوندان محترم، کلیه ملاحظات و تضامین قانونی و حقوقی لازم را در انجام معاملات و تنظیم قراردادها در نظر داشته باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 10428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =