کد خبر 10488
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

وضعیت بازار آهن پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

وضعیت بازار آهن پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

در بازار آهن و فولاد امروز در ابتدای صبح اعلام قیمت‌ها تحت تاثیر وقایع شب گذشته با دو ساعت تاخیر همراه بود اما اعلام قیمت‌ها از حوالی ساعت ۱۱ در برخی مقاطع فولادی بدون تغییر و در برخی با افزایش قیمت همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در حالی که هیجان شبانه وقایع دیشب ایران و اسرائیل نرخ دلار را تا بالای ۷۲ هزار تومان بالا برد و امروز نیز ساعت ۱۱ در آغاز معاملات بازار دلالان فردوسی و منوچهری قیمت فروش دلار به ۷۰ هزار تومان رسیده بود اما از نیمه‌های روز از قیمت دلار آزاد کاسته شده و هم اینک در کمتر از سه ساعت از شروع فعالیت معامله‌گران قیمت فروش آن وارد کانال ۶۶ هزار تومان شده است. 

در بازار آهن و فولاد نیز امروز در ابتدای صبح اعلام قیمت‌ها تحت تاثیر این مسئله با دو ساعت تاخیر همراه بود اما اعلام قیمت‌ها از حوالی ساعت ۱۱ در برخی مقاطع فولادی بدون تغییر و در برخی با افزایش قیمت همراه بود اما همچون نرخ دلار شرایط اصلاحی وجود نداشت.

احتمالا فردا قیمت‌های مقاطع فولادی با ریزش ناشی از اصلاح دلار همراه باشد. 

در بین مقاطع فولادی نرخ اعلامی میلگرد امروز اکثرا با افزایش قیمت بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود و در برخی مبادی نیز تغییر قیمتی نداشت.

از جمله کارخانه‌هایی که با رشد نرخ همراه بودند به ترتیب زیر همراه با قیمت میلگرد سایز ۸ ارائه شده است:

کارخانه قیمت (تومان) نوسان (تومان)
میلگرد سپهر ایرانیان  ۲۸.۰۹۰ ۲۰۰+
میلگرد آذر فولاد امین ۲۷.۳۱۸ ۲۷۰+
عتیق آذر سهند ۲۷.۴۰۰ ۱۰۰+
میلگرد فولاد ثامن ۲۷.۸۱۸ ۲۰۰+
میلگرد آناهیتا گیلان ۲۷.۵۴۵ ۵۰۰+
میلگرد ظفربناب  ۲۶.۷۲۷ ۲۰۰+
میلگرد راد همدان ۲۹.۱۵۰ ۴۰۰+
میلگرد حسن رود ۲۷.۷۲۷ ۴۵۰+
میلگرد امیرکبیر خزر اعلام نشد دارای نوسان
میلگرد کاوه تیکمه داش ۲۶.۸۶۳ ثابت
میلگرد شاهین بناب ۲۷.۸۱۸ ثابت

در مجموع کف نرخ پیشنهادی میلگرد آجدار در بازار داخلی از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده همراه با برخی افزایش قیمت‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی بود. 

در بخش سایر محصولات فولادی نیز تیرآهن امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود. اما کارخانه فایکو  در بخش شاخه فروشی بر محصولات خود افزایش قیمت ۷۰ هزارتومانی و ذوب آهن اصفهان نیز ۱۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان رشد داشت.

در بخش کیلو فروشی نیز ذوب آهن اصفها افزایش ۵۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کرد و نرخ تیرآهن ۱۴ خود را با قیمت ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان و سایز ۲۴ را با قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رساند.

انواع ورق سیاه امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کارخانه فولادمبارکه دربرخی ضخامت‌ها افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۸۰۰ تومانی را اعمال کرد.

بدین ترتیب نرخ ورق ۳ رول عرض ۱/۵ را ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد. 

ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۴۰۰ الی ۸۰۰ تومانی همراه بود.

نرخ قوطی و پروفیل تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلیمتر مبارکه، عمدتا حول ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان همراه با برخی افزایش قیمت‌های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی همراه بود و کارخانه‌ نیکان نیز در محصولات خود افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی را اعمال کرد.

نبشی و ناودانی امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت  همراه بود.

میانگین نرخ اعلامی نبشی ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان و ناودانی ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام نرخ شد. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =