کد خبر 10548
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸

اصلاح قیمت تیرآهن و میلگرد؛ توصیه فعالان بازار به مصرف‌کنندگان چیست؟

اصلاح قیمت تیرآهن و میلگرد؛ توصیه فعالان بازار به مصرف‌کنندگان چیست؟

اصلاح قیمتی که این روزها در بازار آهن و فولاد به دنبال ریزش نرخ دلار از سقف خود رخ داده است، به گفته بسیاری از فعالان بازاری می‌تواند فرصت خرید برای افرادی باشد که نیاز مصرفی دارند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، اصلاح قیمتی که این روزها در بازار آهن و فولاد به دنبال ریزش نرخ دلار از سقف خود رخ داده است، به گفته بسیاری از فعالان بازاری می‌تواند فرصت خرید برای افرادی باشد که نیاز مصرفی دارند. 

چراکه با توجه به شرایط ناپایدار سیاسی اقتصادی کشور و همچنین شروع فصل ساخت و ساز می‌تواند کف قیمتی برخی از محصولات پرمصرف مثل تیرآهن و میلگرد باشد که بازار به خود می‌بیند. 

از طرف دیگر در شرایط فعلی نمی‌توان به این اصلاح نرخ دلار اعتماد کرد، چرا که علاوه بر شرایط متزلزل منطقه، سیاستگذاری‌های غلط و بی تخصصی در نظام اقتصادی و پولی نیز اجازه ثبات به نرخ ارزی نمی‌دهد.

از طرف دیگر شکاف بین ارزهای رایج در کشور که در حال حاضر ارز نیمایی را ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان و ارز آزاد را ۶۵ هزار تومان اعلام و باعث اختلاف چیزی بیش از ۲۲ هزار تومان بین این دو شده است اجازه رونق بازار از طرق صادرات را نیز نمی‌دهد.

بر همین اساس، در صورتی که فاصله این دو افزایش بیشتری پیدا کند، نه‌تنها صادرات زنجیره فولاد بلکه صادرات سایر محصولات نیز در شرایط نامساعدی قرار خواهد گرفت اما در این بین تنها راه‌حل این است که دلار نیمایی را به ارز آزاد نزدیک کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت میلگرد در اردیبهشت؛ ۳۲ هزار تومان را رد می‌کند؟

وضعیت نوسانات قیمت در بازار آهن

امروز شرایط بازار در کلیه بخش های فروش محصولات آهن و فولاد کاملا آرام و  شاخص قدرت نسبی (rsi) بازار در وضعیت اشباع خرید است و فشار نسبی عرضه است.

میلگرد امروز در برخی کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما برخی دیگر از کارخانه‌ها نیز در محصولات خود کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کردند.

کف نرخ این محصول امروز در بازار همچنان حول ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و حدودا ثابت اعلام شد.

حتی از حوالی ظهر به بعد کف فروش‌های بازار میلگرد به زیر این قیمت نیز نزول کرد و تحت عنوان فروش ویژه حول ۲۶ هزار تومان تا ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

قیمت روز تیرآهن نیز در اکثر کارخانه‌ها با کاهش قیمت ۱۰ الی ۷۰ هزارتومانی در بخش شاخه فروشی همراه بود.

در بخش کیلو فروشی نیز تیرآهن ذوب آهن اصفهان با ۱۰۰ الی ۸۰ تومان کاهش در هر کیلو همراه بود و نرخ تیرآهن سایز ۱۴ حول و حوش ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به فروش رفت.

بیشتر خوانید:

کاهش قیمت تیرآهن در اکثر سایزها (۲۹ فروردین)؛ فروش با تخفیف نیز وجود دارد

انواع ورق سیاه امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کارخانه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها کاهش قیمت ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کرد.

ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با کاهش قیمت ۷۰۰ تومانی همراه بود.

پروفیل امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.اما کارخانه‌های نیکان و صدرا در برخی ضخامت‌ها کاهش قیمت ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کردند.

نبشی و ناودانی امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت  همراه بود.اما برخی کارخانه‌هانیز در محصولات خود کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومانی را اعمال کردند و نبشی در کانال ۳۱ هزار تومان و ناودانی در کانال ۳۳ هزار توماندر حال فروش است.

انواع لوله (مانیسمان،داربستی،درزدار) در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده امروز با ثبات قیمت همراه بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =