کد خبر 10578
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

مشتقات نفتی، چدن، آهن و فولاد؛ بیشترین اقلام صادراتی از گمرکات هرمزگان

مشتقات نفتی، چدن، آهن و فولاد؛ بیشترین اقلام صادراتی از گمرکات هرمزگان

سرپرست حوزه نظارت گمرکات هرمزگان گفت: عمده اقلام صادراتی شامل مشتقات نفتی، چدن، آهن و فولاد، سنگ فلز، جوش و خاکستر، مواد پلاستیکی و اشیاء پلاستیکی ساخته شده و مس بوده که به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، عمان، هند و اندونزی بارگیری شده است.

به گزارش آهن نیوز محمد رضا آگاهی؛ سرپرست حوزه نظارت گمرکات هرمزگان گفت: میزان درآمد گمرکات استان پارسال بیش از۹۵۰ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال بود.

محمد رضا آگاهی با اشاره به کسب رتبه نخست مبادلات تجاری در گمرکات استان پارسال افزود: هم صادرات غیرنفتی از میزان درآمد گمرکات هرمزگان نیز پارسال به ۴۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تن به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۱ میلیون دلار رسید که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی پنج درصد افزایش داشته است.

وی گفت: عمده اقلام صادراتی شامل مشتقات نفتی، چدن، آهن و فولاد، سنگ فلز، جوش و خاکستر، مواد پلاستیکی و اشیاء پلاستیکی ساخته شده و مس بوده که به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، عمان، هند و اندونزی بارگیری شده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات هرمزگان افزود: بالاترین حجم مبادلات تجاری کشور (واردات و صادرات) غیرنفتی از گمرکات استان بیش از ۳۴میلیارد دلار بوده است که ۲۹ درصد کل مبادلات تجاری کشور از حیث ارزش بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 10578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =