کد خبر 1058
۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

امضا برای توسعه صنعت فولاد

امضا برای توسعه صنعت فولاد

به مناسبت هفته دولت سند همکاری بین شرکت ملی فولاد، ایمینو (مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی) و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به مناسبت هفته دولت سند همکاری بین شرکت ملی فولاد، ایمینو (مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی) و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به امضا رسید. طبق این سند تفاهم‌نامه "حمایت از سرمایه‌گذاری در زنجیره صنعت فولاد کشور با اولویت طرح‌های دانش بنیان و بومی‌سازی" مورد توافق قرار گرفت.

محمد آقاجانلو مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران، در این مراسم که وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو و به همراه مدیران و فعالان شرکت‌های دانش بنیان حضور داشتند، تاکید کرد: توجه به ارتقای ارزش افزوده در زنجیره فولاد، جزو اهدافی است که در اجرای این تفاهم‌نامه پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در توسعه صنعت فولاد گفت: شرکت‌های این حوزه برای تحقق اهداف صنعت فولاد نیازمند حمایت هستند که اکنون گامی در این زمینه برداشته شده است.

آقاجانلو گفت: طبق این تفاهم‌نامه شرکت ملی فولاد ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی پرداخت می‌کند تا در اختیار متقاضیان این بخش به ویژه شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد تاکید کرد: طبق مذاکراتی که با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود رقم پرداختی تا ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

به گفته وی، کمیته راهبری و کارگروه مشترکی از نمایندگان تام الاختیار طرفین تشکیل می‌شود تا با برگزاری جلسات دوره‌ای ماهانه، نسبت به بررسی طرح‌های متقاضیان اقدام شود. طبق مفاد این تفاهم‌نامه، برنامه فوق در مدت سه سال اجرایی می‌شود که قابل تمدید خواهد بود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =