کد خبر 10581
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

چرا آمریکا شرکت فولاد خوزستان را تحریم کرد؟

چرا آمریکا شرکت فولاد خوزستان را تحریم کرد؟

پس از بزرگترین عملیات پهپادی جهان علیه اسرائیل که توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شد، ایالات متحده آمریکا شرکت فولاد خوزستان را تحریم کرد.

به گزارش آهن نیوز پس از بزرگترین عملیات پهپادی جهان علیه اسرائیل که توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شد، ایالات متحده آمریکا در یک اقدام تلافی جویانه ۵ شرکت تامین کننده فولاد خوزستان و دو شرکت مربوط به تولید پهپاد در ایران را تحریم کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر کرده است، آمده: تحریم‌های جدید با هدف پرهزینه کردن رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران است.

ایالات متحده در سه سال گذشته بیش از ۶۰۰ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده است.

اما سوال اینجاست که چرا بعد از عملیات وعده صادق، امریکا تصمیم گرفته است که شرکت فولاد خوزستان را در لیست تحریم‌ها خود قرار دهد.

به گفته محمد جامعی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان؛ در سالهای اخیر فولاد خوزستان به نماد خودباوری و خودشکوفایی اقتصادی در کشورمان تبدیل شده که در دوران تحریم و با وجود چالش ها و دشواری های مختلف داخلی و خارجی مانند محدودیت انرژی، عوارض صادراتی و وجود رقبای قدرتمند خارجی توانسته است چراغ تولید و توسعه را در کشور روشن نگه دارد و به الگویی از پیشرفت و توسعه با چاشنی بومی سازی تبدیل شود.

 جامعی مهمترین دلایلی که سبب شده آمریکا تصمیم بگیرد شرکت فولاد خوزستان را تحریم کند، بیان کرده است:

در اختیارگرفتن بیشترین سهم در صادرات غیرنفتی،

یکه تازی در بازار شمش فولاد ایران،

راه اندازی کارخانه فولادسازی شادگان و افتتاح مگامدول زمزم۳ توسط جوانان تحصیلکرده و مهندسان و متخصصان داخلی بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان صراحتا اعلام کرده است که تحریم شرکت فولاد خوزستان از این حیث جنبه نمادین هم دارد که دشمن، بزرگترین خطر را استقلال و خودشکوفایی اقتصادی می‌داند.

علی‌رغم دور تازه‌ی تحریم ها علیه شرکت فولاد خوزستان، به همت فولاد مردان شرکت صنعت فولاد شادگان، رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی در فروردین ماه ۱۴۰۳ به میزان ۷۹ هزار و ۳۰۱ تُن شکسته شد.

گفتنی‌ است، رکورد قبلی ماهانه تولید آهن اسفنجی در شرکت صنعت فولاد شادگان ۷۹ هزار و۵۳ تُن بوده است.

ایالات متحده در سه سال گذشته بیش از ۶۰۰ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده است.

همزمان با اعلام این تحریم های جدید، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت افراد و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

انتهای پیام/

کد خبر 10581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =