کد خبر 1062
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

ذوب‌آهن همچنان روی نوار تساوی

ذوب‌آهن همچنان روی نوار تساوی

شاگردان مهدی‌ تارتار برای چهارمین هفته پیاپی به تساوی رسیدند. ذوب‌آهنی‌ها در میانه جدول با ۴ امتیاز از ۴ بازی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی آهن‌نیوز، ذوب‌آهن اصفهان در روزی که ابتدا از ملوان در انزلی پیش افتاده بود در نهایت به تساوی رضایت داد.

مهدی تارتار و یارانش همچنان روی نوار تساوی قدم برمی‌دارند. ذوب‌آهنی‌ها که با قرعه سختی در ابتدای لیگ‌برتر مواجه شدند دو تساوی یک بریک در خارج از خانه و دو تساوی بدون گُل در اصفهان را دَشت کرده‌اند.

تساوی‌های پی در پی ذوب‌آهن نشان از نگاه کادرفنی این تیم در قبال بازی‌های این تیم دارد. شاگردان تارتار با ترکیب ۲_۵_۳ که در فاز دفاعی عملاً تبدیل ۱_۴_۵ می‌شد در این بازی در مقابل حریف خود صف‌آرایی کرد. پنالتی آرمان‌قاسمی باعث پیش افتادن این تیم شد اما نیمه دوم شرایط به طور دیگری رقم خورد. فشار همه جانبه ملوان روی دروازه ذوب‌آهن در نهایت نتیجه داد و بازیکن تازه وارد این تیم مهدی‌مومنی روی سانتر مواج پدرام قاضی‌پور نتیجه را به تساوی کشاند. ذوب‌آهن هم  کم و بیش حملاتی را روی دروازه ملوان طراحی می‌کرد اما مشخص بود که این تیم در حملات زور بالایی ندارد. این دومین تساوی ذوبی‌هاست که در خانه حریف نتیجه را پیش می‌افتند اما توان حفظ نتیجه را ندارند و به تساوی تَن می‌دهند.

مشکل اصلی تیم تارتار دقیقاً این است که استراتژی آنها نسبت به تمام بازی‌ها با اولویت گُل نخوردن آغاز می‌شود و حتی در زمانی که این تیم نتیجه را جلو است بیشتر تفکرات این تیم صرفاً روی حفظ نتیجه شکل می‌گیرد، تفاوتی هم نمی‌کند تیم‌های روبرو از چه جنسی شِکل گرفته باشند، برای کورسِ قهرمانی بجنگند و یا نهایتا برای ماندن در جدول. تارتار با ذوب‌آهن نتایج بدی تا اینجای فصل نگرفته است اما قطعاً با این سبک بازی در ادامه فصل به مشکلات زیادی برخورد خواهد کرد. انتظار از تیم با شخصیتی چون ذوب‌آهن قطعا بیشتر از اینهاست، ۴ بازی و تنها ۴ تساوی حتما مهدی‌تارتار و شاگردانش را زیر فشار و تیغ انتقادات خواهد بُرد. شاید یک بُرد آنها را از این فشار برای مقطعی خارج کند اما تغییر فلسفه بازی این تیم از ضروریات برای ادامه فصل است.

انتهای‌پیام/ الف.ک

کد خبر 1062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =