کد خبر 10686
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

۱۰۰ واحد صنعتی سال گذشته در کردستان به شبکه گاز متصل شد

۱۰۰ واحد صنعتی سال گذشته در کردستان به شبکه گاز متصل شد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: سال گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد به این ترتیب تعداد واحدهای بهره‌مند از این سوخت در استان به هزار و ۲۶۸ مورد رسید.

به گزارش آهن‌نیوز؛ احمد فعله گری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با گازرسانی به این هزار و ۲۶۸ واحد تولیدی، ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع محقق شد و در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی در کردستان طبق مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: این تعداد واحد در مجموع سالانه ۵۶ میلیون لیتر فرآورده نفتی مصرف می کنند که با برنامه ریزی مدون، تمام صنایع پرمصرف تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می شوند.

فعله گری اضافه کرد: امسال برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی برنامه ریزی شده است و تا پایان فروردین ماه تعداد سه واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

وی ادامه داد: این شرکت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کار گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی به صورت رایگان و بدون هزینه برای مالک انجام شود.

استان کردستان ۳۳ شهر دارد که ساکنان تمام شهرهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

در حال حاضر هزار و ۶۵۰ روستای کردستان از گاز طبیعی برخوردار است و روستای دارای سکنه بدون گاز در استان وجود ندارد.

انتهای پیام / م

کد خبر 10686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =