کد خبر 10718
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

رئیس هیئت مدیره فولاد خوزستان:

دورخیز فولاد خوزستان برای صادرات خدمات فنی مهندسی به آمریکای جنوبی

دورخیز فولاد خوزستان برای صادرات خدمات فنی مهندسی به آمریکای جنوبی

رضا طاهری با اشاره به اینکه فولاد خوزستان برای صادرات خدمات فنی مهندسی به آمریکای جنوبی و خلیج فارس در حال مذاکره است، گفت: تحریم ها هیچ اثری روی صادرات فولاد خوزستان ندارد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه فولاد خوزستان سال ۱۴۰۳ را بهتر از سال گذشته پیش می برد، گفت: یکی از برنامه های فولاد خوزستان اجرای پروژه های در دست اجرا و صادرات آهن اسفنجی تمرکز دارد.

طاهری با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر در تحریم بوده ایم و هم اکنون نیز باکی از آن نداریم، افزود: هرچند اعلام کرده اند که فولاد خوزستان و شرکت های تامین کننده در لیست تحریم قرار دارند. همانطوری که بچه های فولاد خوزستان در جنگ تحمیلی جانانه عمل کردند در مقطع کنونی هم در مقابل تحریم ها عملکرد خوبی خواهند داشت. حتی می توان گفت که فولاد خوزستان در زمینه تولید و صادرات عملکرد بهتری خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان به دلیل دسترسی به آبهای آزاد، حمل و نقل ریلی و ترانزیت جاده ای موقعیت مناسبی برای صادرات دارد، اظهار کرد: به همین دلیل امکان صادرات ۷۰ درصد از محصولات خود را نیز دارد. اما همواره اولویت خود را تامین بازار داخلی قرار داده است.

طاهری با اشاره به هدف گذاری فولاد خوزستان تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد است، اظهار کرد: در شرایط کنونی تولید شرکت فولاد خوزستان با کیفیت است و به ۲۷ کشور صادرات دارد. به دلیل همین کیفیت برند فولاد خوزستان در کشورهای خارجی پرطرفدار است. در شرایط کنونی با وجود تحریم ها برای ورود به بازارهای جدید هیچگونه محدودیتی ندارد. هرچند هم اکنون نیازی به بازارهای جدید ندارد.

او با اشاره به اینکه فولاد خوزستان همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، اظهار کرد: به همین دلیل شرکت های خارجی نسبت به خرید محصول از فولاد خوزستان استقبال می کنند.

طاهری با اشاره به اینکه از سال گذشته شرکت فولاد خوزستان و شرکت های تابع اقدامات خوبی در زمینه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی انجام داده ایم، گفت: در این راستا مذاکراتی با شرکت هایی در کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه خلیج فارس در حال انجام است. در شرایط کنونی قراردادهایی منعقد شده و در صورتی که به مرحله نهایی برسد اطلاع رسانی خواهد شد.

او درباره نرخ صادراتی محصولات فولاد خوزستان بر مبنای نرخ تسعیر ارز است، گفت: در حال حاضر بانک مرکزی باید درباره نرخ ارز پاسخ دهد. امروز فولاد خوزستان مواد اولیه را با نرخ ارز آزاد تامین می کند اما ارز صادراتی با نرخ نیمایی تعیین می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه قطعی برق در سال ۱۴۰۳ تاثیری بر تولید فولاد خوزستان ندارد، اظهار کرد: امیدواریم که وزارت نیرو و سایر دستگاه های مرتبط در زمینه تامین برق صنایع اقدام موثری انجام دهند.

انتهای پیام/ م

کد خبر 10718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =