کد خبر 10739
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد:

۴ پروژه توسعه‌ای شرکت ذوب آهن امسال به بهره برداری می‌رسد

۴ پروژه توسعه‌ای شرکت ذوب آهن امسال به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به طرح های توسعه ای شرکت ذوب‌آهن اصفهان اشاره و اعلام کرد: چندین طرح توسعه را نیز در دستور کار قرار داده ایم که در سال جاری به بهره داری خواهند رسید.

به گزارش آهن نیوز امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نشست خبری مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در محل غرفه این شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) برگزار شد.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب  آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سال ۱۴۰۲ و در راستای اصلاح ساختار مالی، موفق به انجام افزایش سرمایه ۸۲۳ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، از هفت هزار میلیارد تومان به ۷۰ هزار میلیارد تومان شد.

مدیرعامل شرکت ذوب  آهن اصفهان ادامه داد: افزایش سرمایه که در روزهای پایانی سال گذشته صورت پذیرفت، باعث شد که شرکت ذوب آهن اصفهان از ذیل ماده ۱۴۱ خارج شود و بتواند عملیات بانکی خود را در شرایط استاندارد انجام دهد. 

به گفته وی این اقدام همچنین نتایج خوبی را برای بازار سرمایه به همراه داشت؛ به نحوی که آخرین معاملات سال قبل و اولین معاملات سال جاری به شکل مثبت انجام شد.

کوهی با بیان اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان علاقه‌مند است مواد اولیه خود را چه در حوزه مواد کربن‌دار و چه در حوزه مواد آهن‌دار از تولید کنندگان داخلی تامین کند اعلام کرد: در حال حاضر در حوزه تامین سنگ‌آهن چالشی وجود ندارد اما در حوزه زغال سنگ باید توجه داشت که سالانه به حدود دو میلیون و ۶۵۰ هزار تن زغال‌سنگ در کشور نیاز است که از این میزان، یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به شرکت ذوب آهن تعلق دارد؛ این در حالی است که کل تولید زغال‌سنگ از معادن کشور به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال می‌رسد. به همین دلیل شرکت ذوب آهن اصفهان همواره به دنبال حمایت از تولید داخل و کاهش نیاز به واردات زغال‌سنگ بوده است.

مدیرعامل شرکت ذوب  آهن اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان که برنده مزایده فاز یک معدن ققنوس شده است، در سال گذشته موفق شد تا یک میلیون تن از این معدن برداشت کند؛ البته در سال جاری با وزارت صمت و ایمیدرو در مذاکره هستیم تا برداشت از این معدن را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسانیم تا بخش عمده‌ای از نیاز خود به سنگ پلاسری را تامین کنیم.

وی افزود: در حوزه زغال‌سنگ نیز شرکت ذوب آهن اصفهان سهام‌دار معادن زغال سنگ البرز شرقی و سوادکوه محسوب می‌شود و افزایش تولید در این معادن را برنامه‌ریزی کرده است.

کوهی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت از تولید و خودکفایی در زمینه زغال‌سنگ، موضوع کیفیت زغال از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در زمینه خودکفایی در حوزه زغال‌سنگ، موضوع افزایش تولید است و ما آمادگی این را داریم تا در صورت افزایش تولید، گزینه‌هایی مانند افزایش قیمت را در نظر بگیریم.

وی اعلام کرد: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان هم‌سو با شعار سال، افزایش تولید به سه میلیون تن محصول را در دستور کار قرار داده و  عمده تمرکز خود را بر تولید محصولات ارزش‌افزا مانند ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن قرار داده است. از این رو درصدد هستیم تا به حوزه صنعت ساختمان ورود کنیم؛ چراکه استفاده از تیرآهن‌های تولید مجموعه ما باعث افزایش مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله، بهبود سرعت احداث و کاهش بهای تمام‌ شده می‌شود.

کوهی به طرح های توسعه ای شرکت ذوب‌آهن اصفهان اشاره و اعلام کرد: چندین طرح توسعه را نیز در دستور کار قرار داده ایم. پروژه پلنت اکسیژن  با ۹۹ درصد پیشرفت در آستانه بهره‌برداری قرار داشته و پروژه «LF۳» نیز در مرحله تست قرار دارد که امید می‌رود تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود. پروژه «LF۱» نیز دیگر پروژه شرکت ذوب آهن محسوب می‌شود که زمینه افزایش بهره‌وری تولید را در این شرکت ایجاد می‌کند و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

کوهی درباره پروژه تصفیه‌خانه مرکزی نیز گفت: این پروژه که توسط مپنا در حال انجام است، در ۶ ماهه دوم سال جاری عملیاتی خواهد شد. خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان نیز از دیگر پروژه‌های استراتژیکی به شمار می‌آید که شرکت ذوب‌آهن در آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی گفت: ما با اصلاح ساختارهای عملیاتی و مالی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای انتظار داریم که به عملکرد بهتری در حوزه مدیریت مصرف نهاده‌ها، رشد تولید و ارتقای سودآوری دست یابیم.

شرکت ذوب‌آهن  علی‌رغم تمام تحریم‌ها در سال گذشته توانست بیش از یک میلیون تن محصولات خود را به بیش از ۲۰ کشور جهان صادر کند . این شرکت دهمین صادرکننده برتر کشور و اولین صادرکننده هلدینگ شستا محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب  آهن اصفهان خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم تا درصورتی که زمینه‌های جدید تعاملات و فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شود در مسیر توسعه بازارهای صادراتی گام برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 10739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =