کد خبر 10813
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

طیب‌نیا: تولید فولاد سبز بدون حمایت دولت، خیر!

طیب‌نیا: تولید فولاد سبز بدون حمایت دولت، خیر!

ایران کنوانسیون ۲۰۱۵ (توافق نامه تغییرات اقلیمی پاریس) را امضاء کرده و کشورهای امضاء کننده متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ رد پای کربن را از تولید فولاد حذف کنند چرا که در غیر این صورت صادراتشان محدود و تعرفه‌بندی می‌شود.

به گزارش آهن‌نیوز؛ محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت : این سند پنج ساله تدوین شده و در همه فرآیندهایی که به تولید فولاد سبز و بدون کربن وآلایندگی می انجامد طرح های تحقیقاتی را آغاز کرده ایم.

وی افزود: تغییراتی در فرآیندهای مختلف تولید از جمله فرایند احیا سنگ آهن که در نهایت به تولید آهن مذاب وفولاد منتهی می شود برای حذف کربن و جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدید پذیرطراحی شده که در حال پیگیری و اجرای آنها هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین از برنامه ریزی برای استفاده از قراضه های آهن در چرخه تولید به جای سنگ آهن هم خبر داد و  گفت: با احداث نیروگاه های خورشیدی هم به دنبال استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر هستیم مانند آنچه در شرق اصفهان در حال ساخت است.

محمد یاسر طیب نیا همچنین افزود: این تغییر رویکرد البته بدون حمایت دولت( مثلا معافیتهای مالیاتی برای فولادسازهایی که فولاد سبز تولید می کند ) محقق نمی شود.

ایران کنوانسیون ۲۰۱۵ (توافق نامه تغییرات اقلیمی پاریس) را امضاء کرده و کشورها ی امضاء کننده متعهد شده اند تا سال ۲۰۳۰ رد پای کربن را از تولید فولاد حذف کنند چرا که در غیر این صورت صادراتشان محدود و تعرفه بندی می شود.

انتهای پیام/ م

کد خبر 10813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =