کد خبر 1082
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

گل‌گهرِ قلعه‌نوعی مدعی قهرمانی نیست!

گل‌گهرِ قلعه‌نوعی مدعی قهرمانی نیست!

گل گهر سیرجان برای سومین هفته پیاپی در ۴ هفته ابتدایی لیگ‌برتر با نتیجه ۲بر۲ در برابر میزبات خود متوقف شد تا نشان دهد برای قهرمانی هنوز گمشده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری آهن‌نیوز، شاگردان قلعه‌نوعی به سومین تساوی پیاپی خود و همچنین دومین تساوی پی در پی با نتیجه ۲ بر۲ دست یافتند.

قلعه‌نوعی و گل‌گهر سیرجان که سومین فصل فوتبالی همکاری خود را می‌گذرانند در واقع خود را مدعی قهرمانی می‌دانند.

اگر به پارامترهای قهرمانی، تیم‌های قهرمان فصول قبل نگاهی بیندازیم خواهیم دید که کمبودهایی همچنان در این تیم برای شکل گرفتن یک مدعی قهرمانی وجود دارد.

هرچند امیرقلعه‌نوعی همیشه مدعی ارزان بودن تیم‌های زیرنظر خود بوده و هست اما باید قبول کنیم همین گل‌گهر هزینه‌های نسبتاً بالایی را برای حداقل خرید بازیکن ، برگزاری اردوها انجام داده است، پس نمی‌توان این تیم را جزو کم خرج‌ترین تیم‌های لیگ‌برتر بدانیم.

تیم امیرقلعه نوعی از لحاظ سبک بازی شدیداً متکی به معیارهای فیزیکی و تحریک و تهییج روانی بازیکنان است کاری که البته شاید کمتر مربی از پس آن بربیاید، قلعه‌نوعی استاد مدیریت ستاره‌هاست. همچنین بردن بازی‌ها به کناره‌ها و ارسال‌ها برای سانترفورواردهای بلند زن و احتمالاً مکمل‌های آنها در خط حمله و ضمناً استفاده از ضربات ایستگاهی برای رسیدن به دروازه حریفان جزو استراتژی‌های همیشگی تاکتیکی تیم‌های او است.

اما  نکته‌ای که برای تیم گل‌گهر به نظر می‌رسد با تمام این تفاسیر این تیم نتوانسته ذهنیت قهرمانی و مدعی بودن را ایجاد کند و در پِی آن ایجاد نشدن شخصیت قهرمانی هم از چالش‌های این باشگاه متمول کرمانی است. بودن امیرقلعه‌نوعی روی نیمکت قطعاً وزن این تیم را بالاتر برده و می‌برد اما ترکیب چنین شکل و شخصیتی با بازی‌های مدرن‌تر و به‌روزتر می‌تواند ایجاد کننده فضای روانی برای کل لیگ ما در مورد گل‌گهری‌ها باشد.

در همین ۴ هفته سیرجانی‌ها تنها در یک بازی گل نخورده‌اند و حتی در بازی که برنده از زمین بیرون آمده‌اند هم یک گل دریافت کرده‌اند و جالب‌تر اینکه در هر ۲ بازی اخیر آنها برای بدست آوردن تساوی و نباختن دو بار کامبک زده‌اند و هر ۲بار با گل به خودی حریفان به تساوی رسیده‌اند. البته که از فشار بیش از حَدِ این تیم روی دروازه حریفان نمی‌توانیم به راحتی گذر کنیم و حتی تعویض‌های تاثیرگذار قلعه‌نوعی، اما دقیقاً نکته اینجاست که تیمی که در خانه گل می‌خورد در بیرون از خانه هم گل می‌خورد و به‌دنبال جبران آن است هنوز برای وارد شدن به جَرگه مدعیان کم و کاستی‌هایی دارد که باید به جبران آن بپردازد.

گل‌گهر برای مدعی شدن قطعاً گمشده‌هایی دارد که باید هرچه زودتر آنها را بدست آورد، این گمشده‌ها می‌تواند از لحاظ ایجاد شان و شخصیت یک تیم برای قهرمانی باشد یا از بُعد مدیریتی  یا فنی داخل زمین. این گل‌گهر بیشتر شبیه تیم‌هایی است که یَقه باقی را می‌گیرند تا اینکه دیگران بخواهند آنها را متوقف کنند.

انتهای‌پیام/ الف‌.ک

کد خبر 1082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =