کد خبر 1083
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

نشست قیمت‌گذاری فولاد منتفی!

نشست قیمت‌گذاری فولاد منتفی!

انجمن فولاد ایران و انجمن سنگ آهن ایران هنوز فرمول پیشنهادی برای تعیین قیمت شمش پایه و محصولات فولادی ارسال نکرده‌اند و چنانچه پیشنهادی از طرف دیگر اعضا و تشکل‌ها ارائه نشود نشست بازنگری منتفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اشاره به نشست بازنگری وزارت صمت درباره فرمول قیمت پایه شمش فولاد و محصولات فولادی افزود: قرار بود پس از جمع‌آوری پیشنهادات تشکل‌ها، انجمن‌ها و بخشهای خصوصی درباره قیمت محصولات فولادی نشست دیگری با موضوع بازنگری چهارشنبه گذشته برگزار شود اما تشکل‌ها، غیر از انجمن نوردکاران پیشنهادی در این باره ارائه نکردند.

وی ادامه داد: انجمن فولاد ایران و انجمن سنگ آهن ایران هنوز فرمول پیشنهادی برای تعیین قیمت شمش پایه و محصولات فولادی ارسال نکرده‌اند و چنانچه پیشنهادی از طرف دیگر اعضا و تشکل‌ها ارائه نشود نشست بازنگری منتفی خواهد شد و فقط جلسات کارگروه بنا به داشتن موضوع بررسی ادامه خواهد یافت.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو اظهار داشت: اقدامات انجمن نورد کشور نشان از پیشنهاد ۸۵% متال بولتن فوب ایران برای قیمت شمش فولاد دارد که معادل قیمت پایه در تن ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان و در کیلو ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان است که فاصله چشم‌گیر از رقم فعلی قیمت پایه دارد.

صباغ تصریح کرد: اگر انجمن‌ها پیشنهاد فرمول قیمت پایه را ارائه ندهند و به اجماع و توافق کلی نرسند وزارت صمت و بورس کالا در این باره کاری نمی‌تواند کند و چنانچه پیشنهادات تشکل‌های ذی‌النفع در زنجیره فولاد به نتیجه برسد، بورس کالا عین توافق را اجرایی خواهد کرد.

قرار بود انجمن‌های فعال در زنجیره فولاد کشور هفته گذشته پیشنهادات خود را در خصوص فرمول قیمت پایه به بورس کالا اعلام کنند تا جلسه هماهنگی تشکیل و فرمول توافقی انجمن‌ها در پایه اعمال شود که به دلیل ارائه نشدن پیشنهادات، این نشست برگزار نشد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =