کد خبر 10861
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰

وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان

وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از وصول مطالبات دولت از شرکت‌های صنایع نفتی، فولاد، پتروشیمی و سیمان با ورود دستگاه قضایی خبر داد. 

به گزارش آهن نیوز به نقل از تسنیم، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با هدف همیاری دولت در پرداخت یارانه‌ها و سایر بدهی‌ها به مردم، با حکم قانون و دستورات قضایی صادره به سازمان امور مالیاتی کشور مطالبات دولت از شرکت‌های صنایع نفتی، فولاد، پتروشیمی و سیمان در استان خوزستان به میزان ۱۹  هزار میلیارد تومان وصول و به حساب خزانه کل واریز شد.

وی ادامه داد: همچنین ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی شرکت‌های خصوصی به دولت نیز به حکم قانون و پیگیری‌های قضایی این مرجع وصول شد.

دهقانی افزود: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر پرداخت عوارض آلایندگی به عنوان حقوق عمومی و عامه مردم استان خوزستان که در مجاورت شرکت‌های بهره بردار مناطق نفت خیز زندگی می‌کنند؛ مبلغ ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان عوارض سهم مردم از دولت به حکم قانون و دستور قضایی از شرکت‌های بهره بردار مناطق نفت‌خیز جنوب اخذ شد.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: ضمن اینکه در خلال اقدامات صورت گرفته، تولید و صادرات کالا متوقف نشد و حقوق کارگران واحدهای تولیدی مذکور بدون هرگونه اختلالی پرداخت شد.

قابل ذکر است مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان با پیگیری دادگستری استان سابق بر این وصول شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر 10861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =