کد خبر 1092
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

وزیر برای شمش فولادی تذکر گرفت!

وزیر برای شمش فولادی تذکر گرفت!

تذکر جمعی از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ضرورت بازنگری در دستورالعمل جدید وزارت صمت و سازمان بورس کالا در خصوص شمش فولادی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ضرورت بازنگری در دستورالعمل جدید وزارت صمت و سازمان بورس کالا در خصوص شمش فولادی طی نامه‌ای تذکر دادند.

 متن تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل می‌باشد:

«بر اساس دستور العمل جدبد وزارت صمت و سازمان بورس کالا، کشف قیمت شمش فولادی به دلیل نزول قیمت‌ها از قیمت‌های جهانی و خلیج فارس جدا شده و باز هم ماجرای دی ماه سال ۱۴۰۰ برای بالا رفتن قیمت شمش فولاد و مشتقات آن مجدداً از سر گرفته خواهد شد».

در ادامه، در اجرای ماده (۲۰۶) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی متن تذکر کتبی فوق برای صدور دستور و پیگیری و اقدام لازم ارسال می‌گردد. مستدعی است نتیجه اقدامات به نمایندگان محترم تذکردهنده منعکس شود.

در گزارشی که امیر صباغ، مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در فضای مجازی در همین خصوص منتشر کرده، آمده است که به دلیل شتاب بالای کاهش قیمت جهانی فولاد ناشی از دامپینگ قیمت‌ها توسط روسیه و ضعف تقاضا در چین، بورس کالا فیلترینگ سقف قیمت فوب ایران را طی هفته‌های اخیر اعمال نکرده و به بازار داخلی فرصت بیشتری برای تعادل و هم‌راستایی با قیمت‌های جهانی داده که البته اقدام صحیحی در جهت تداوم تولید و اشتغال و فرصت به تخلیه انبارهای واحدهای خریدار فولاد است.

در ادامه این گزارش آمده است که: با توجه به مازاد عرضه داخلی فولاد، انتظار می‌رود بازار به زودی و با اندکی تاخیر به نقطه تعادل قیمت داخلی و صادراتی برگردد.

پایان پیام/ف 

کد خبر 1092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =