کد خبر 1098
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

همکاری‌ جدید بین ذوب‌آهن و فولاد مبارکه

همکاری‌ جدید بین ذوب‌آهن و فولاد مبارکه

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: برخی از چالش‌های مشترک به ویژه در بخش مواد اولیه برای دو شرکت ذوب‌آهن و فولاد مبارکه وجود دارد که در جهت سامان دادن به وضعیت بازار و حل مشکلات موجود همکاری مشترکی شکل خواهد گرفت

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ایرج رخصتی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در جریان بازدید از غرفه فولاد مبارکه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (متالکس) اظهار کرد: فولاد مبارکه جزء صنایع خلق شده توسط انقلاب اسلامی و از افتخارات ملی و جهانی است و من نیز به وجود فولاد مبارکه افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک بین شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن گفت: برخی از چالش‌های مشترک به‌ویژه در بخش مواد اولیه برای دو شرکت ذوب‌آهن و فولاد مبارکه وجود دارد که در جهت سامان دادن به وضعیت بازار و حل مشکلات موجود همکاری مشترکی شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان درباره محصولات این شرکت و مشارکت در طرح ملی مسکن توضیح داد: محصولات ذوب‌آهن عمومی‌تر بوده و مصرف‌کنندگان آن عموم مردم هستند. از حدود ۱۵ سال پیش و به دنبال تغییر فناوری در ساخت و ساز مسکن مدیران وقت ذوب‌آهن از جمله بهرام سبحانی این احساس را کردند که ذوب‌آهن باید از فولادهای عمومی عبور کند.

رخصتی افزود: از همان زمان تولید فولادهای تخصصی در ذوب‌آهن دنبال شد و زیرساخت‌های این کارخانه به گونه‌ای شکل گرفت که امروز به دنبال آن با تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه‌های مستمر شاهد تولید ۱۲ محصول جدید در چند ماه گذشته بودیم. این محصولات به لحاظ استحکام و معادلات مهندسی، لبه‌های فناوری دنیا را دنبال می‌کند و کاملا به روز است. برای نمونه فولادهای بال پهن که به تازگی ذوب‌آهن موفق به تولید آن‌ها شده، باعث می‌شوند که ستون‌ها در ساختمان‌ها دیگر حجیم نباشند.

وی تصریح کرد: به دلیل کیفیت و استحکام بالای محصولات جدید ذوب‌آهن، حجم استفاده از فولاد در ساختمان سازی و به طبع آن هزینه‌های ساخت و ساز کاهش می‌یابد. این محصولات باعث افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن در کشور شده و با تسریع ساخت‌وسازها، هزینه سرمایه‌گذاری هم پایین آمده است. از همین روی جوامع مهندسی و مرکز تحقیقات مسکن همکاری جدی با ذوب‌آهن دارند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه «رئیس جمهور قول ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را به جامعه دادند» تاکید کرد: مطمئن هستم با رویکرد فعلی به این آمار خواهیم رسید و جای نگرانی نیست.

رخصتی گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از سبد محصولات ذوب‌آهن را محصولات جدید شکل می‌دهند. برای تولید فولاد عمومی نیز رقبای دیروز و رفیق‌های امروز ما هستند که نیاز کشور را مرتفع می‌کنند. در صورت نیاز کشور به فولادهای عمومی نیز ذوب‌آهن با قدرت همچنان توان آن تولید را خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =