کد خبر 1106
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

سرمایه‌گذاری ذوب‌آهن برای توسعه صنعت ساختمان

سرمایه‌گذاری ذوب‌آهن برای توسعه صنعت ساختمان

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان از آمادگی ذوب آهن اصفهان جهت حمایت از دولت در مسیر پیشبرد نهضت ملی مسکن خبرداد و افزود: ذوب‌آهن اصفهان این آمادگی را دارد که در راستای کمک به دولت در جهت تحقق نهضت ملی مسکن اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ایرج رخصتی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته از آمادگی ذوب آهن اصفهان جهت حمایت از دولت در مسیر پیشبرد نهضت ملی مسکن خبرداد و افزود: ذوب‌آهن اصفهان این آمادگی را دارد که در راستای کمک به دولت در جهت تحقق نهضت ملی مسکن اقدام کند که این امر به‌ویژه از طریق ارائه محصولات خاص همچون تیرآهن بال پهن می‌تواند مزایایی از جمله سرعت در ساخت و ساز، افزایش ایمنی و کاهش هزینه، بهبود در تکنولوژی ساخت و ساز، زیباسازی ساختمان به لحاظ معماری و ... را در پی داشته باشد.

وی گفت: در این خصوص با مسئولان و سازمان‌های مرتبط از جمله نظام مهندسی، مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، سازمان استاندارد و... در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در تحول صنعت ساختمان کشور نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و خدمتی به جامعه ساخت و ساز کشور ارائه شود.

رخصتی گفت: هم اکنون اغلب محصولات ذوب‌آهن اصفهان جزء محصولات خاص است که بسیاری از این محصولات را تنها این شرکت می‌تواند تولید کند و تولید محصولات عمومی را به حداقل رسانده‌ایم. این تغییر رویکرد در افزایش سود شرکت نیز موثر است، چراکه هم اکنون اکثر واحدهای تولید کننده فولاد با مشکل کاهش سودآوری مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درباره تامین مواد اولیه مورد نیاز این شرکت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: به منظور تأمین روزمره و کوتاه‌مدت مواد اولیه، مشکلات کم شده است، اما در خصوص تامین پایدار مواد اولیه همچنان مشکلات وجود دارد.

وی درباره تامین زغال‌سنگ، گفت: تولید این مواد اولیه در کل کشور با مشکلاتی مواجه است و نیازمند سرمایه‌گذاری خاص است. ذوب‌آهن در این زمینه فعالیت‌هایی انجام داده و معادنی دارد، اما جوابگوی تمام نیاز ما نیست.

رخصتی افزود: در این راستا پروژه راه‌اندازی کک‌سازی شمار۲ که در چند سال اخیر مطرح بود، هم‌اکنون در مرحله برگزاری مناقصه است و عملیات اجرایی آن به زودی شروع می شود که در تامین کک ذوب‌آهن بسیار موثر است.

وی گفت: به‌منظور تامین پایدار و بلندمدت مواد اولیه برای ذوب‌آهن اصفهان تدابیر مختلفی اندیشیده شده است که امیدواریم به زودی شاهد نتایج آن باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =