کد خبر 1108
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

رکود بی‌سابقه در بازار آهن

رکود بی‌سابقه در بازار آهن

 بازار آهن و فولاد از ابتدای سال رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و به اذعان برخی کارشناسان این رکود در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد اصفهانی، یک فعال صنفی بازار آهن و فولاد با اشاره به روند نزولی بازار آهن و فولاد در یک ماه اخیر افزود: بازار آهن و فولاد از ابتدای سال رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و به اذعان برخی کارشناسان این رکود در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی معاملات محصولات فولادی را از ابتدای تابستان توام با رکود مداوم بیان کرد و ادامه داد: معاملات بازار آهن و فولاد در هفته گذشته همانند هفته قبل و هفته قبل‌تر از آن به کمترین سطح ممکن رسید و این رکود علاوه بر بازارهای داخلی، بر بازارهای صادراتی هم حاکم بود.

این فعال بازار آهن و فولاد علت رکود بازارهای داخلی را توقف و کاهش ساخت و ساز در بازار مسکن دانست و تصریح کرد: با افزایش سرسام آور قیمت ملک، فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌وساز کاهش چشمگیری داشته است که این شرایط موجب کاهش مصرف فولاد و آهن شده است.

اصفهانی بازار آهن و فولاد را در هفته جاری همچنان رکودی توصیف کرد و گفت: رکود فعلی با توجه به اصلاحات قیمتی بورس کالا ادامه خواهد داشت و اگر در اوضاع عمومی بازار اتفاق خاصی و اثرگذار شدیدی نباشد روند قیمت‌ها به حرکت کاهشی خود ادامه خواهد داد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =