کد خبر 111
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

صادرات موفق فولاد خراسان به اروپا

صادرات موفق فولاد خراسان به اروپا

معاون فروش فولاد خراسان گفت: محصولات فولادی تولیدکنندگان ایرانی به ندرت به اروپا صادر می‌شود و این نخستین‌بار است که فولاد خراسان موفق به صادرات محصولات فولادی به ویژه میلگرد به یک کشور اروپایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، "حسین بختیاری" معاون فروش فولاد خراسان اظهار داشت: کارخانه فولاد خراسان توانست بیشترین معاملات بورسی میلگرد را در سال ۱۴۰۰ داشته باشد و از این رو این شرکت خود را در بین برترین شرکت‌های بورسی در سال گذشته قرار داد و و رکورددار فروش میلگرد در بورس کالا شد.

بختیاری در ادامه تصریح کرد: به طور کلی نسبت حجم معامله به حجم عرضه محصولات به صورت میانگین ۲۵ تا ۳۵ درصد بوده و این درحالی است که شرکت فولاد خراسان بالغ بر ۷۰ درصد از عرضه‌های خود را در بورس کالا معامله کرد که این روند در ادامه باعث شد تا این شرکت بیشترین معاملات میلگرد را در بورس کالا به ثبت برساند.

فولاد خراسان در ادامه دستاوردهای سال گذشته، در ابتدای سال جاری توانست محموله‌هایی به جمهوری چک صادر کند و این کشور به صورت آزمایشی محصولات این شرکت را خریداری کرده است.

این امر باعث شد تا شرکت فولاد خراسان در سال جاری به عنوان اولین صادرکننده محصولات فولادی به ویژه میلگرد به جمهوری چک در اروپا شناخته شود.

معاون فروش فولاد خراسان در انتها افزود: محصولات فولادی تولیدکنندگان ایرانی به ندرت به اروپا صادر می‌شود و این نخستین بار است که فولاد خراسان موفق به صادرات محصولات فولادی به ویژه میلگرد به یک کشور اروپایی شده است و امیدواریم این صادرات باعث هموار شدن مسیر برای صادرات محصولات فولادی دیگر تولیدکنندگان فولادی به اروپا شود.

گفتنی است میلگرد فولاد خراسان با رشد ۱۰۸۱ درصدی، بیشترین رشد صادرات را در بین اقلام صادراتی شرکت‌های فولادی در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده بود و تا پایان آبان ماه سال گذشته، فولاد خراسان ۵۸.۴ هزار تن میلگرد و ۷۹ هزار تن بیلت فولادی صادر کرد.

انتهای پیام/ ف

کد خبر 111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =