کد خبر 1112
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

وزارت بازرگانی در رفت و آمد ادغام و تفکیک!

وزارت بازرگانی در رفت و آمد ادغام و تفکیک!

وزارت صمت هنگام ادغام به نظر می‌رسید بدون برنامه بود و اکنون نیز به نظر می‌رسد تفکیک وزارت صنعت و معدن از بازرگانی هم بدون برنامه است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ابراهیم ️جمیلی، رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران درباره تفکیک وزارت صنعت و معدن و تعیین وزیر برای وزارت بازرگانی افزود: صنعت فولاد از صنایعی است که به نظر می‌رسد باید در حوزه صنایع و معادن بماند نه در بخش بازرگانی زیرا حوزه فعالیت وزارت بازرگانی، تجارت و معاملات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ادغام دو وزارت صنایع و معادن با وزارت بازرگانی نتوانست به اهداف مورد نظر دست پیدا کند، ادامه داد: ادغام این دو وزارتخانه نتوانست اهداف موردنظر اقتصادی را تامین کند. همچنین نتوانست تعداد نیروی انسانی را کاهش دهد که مجموع این عوامل موجب ضربه زدن به صنعت، معدن و بازرگانی کشور شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران تصریح کرد: در زمان تصدی وزارت صمت و ادغام دو وزارتخانه تمام مسئولیت‌های صنعتی، معدنی و بازرگانی کشور بر عهده این وزارتخانه بود اما رسیدگی به تنظیم بازار و تعیین قیمت کالاها و محصولات از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه تعریف شده بود که توجه بیش از حد به این موضوع موجب غفلت از دیگر بخش‌های زنجیره شد.

جمیلی با اشاره به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف وزیر صمت در دوران ادغام این وزارتخانه گفت: در چند سال ادغام، تمام وظایف و مسئولیت‌ها برعهده وزارت صمت بود و اگر چنانچه بخشی از وظایف به دیگر بخش‌های وزارت صمت مثل سازمان توسعه تجارت واگذار می‌شد می‌توانست در پیشرفت و انجام کارها موثر باشد و غفلت از این موضوع از مهمترین زیان‌ها و آسیب‌ها در دوران ادغام بود.

وی تصمیم به تفکیک و ادغام وزارت صمت را موجب هدر رفت زمان، بودجه و منابع مالی کشور دانست و افزود: در حال حاضر با تصمیم جدید درباره تفکیک این وزارتخانه، دوباره مشکلات و مسائل جانبی به شکل دیگر بروز و ظهور می‌کند زیرا دو وزارتخانه بعد از چندین سال توانسته بودند وضعیت خود را در اقتصاد مشخص کنند ولی با این شرایط یک سال دیگر باز هم به هدر خواهد رفت.

این فعال معدنی با اعلام موافقت خود با جداسازی این دو وزارتخانه ادامه داد: وزارت صمت هنگام ادغام به نظر می‌رسید بدون برنامه بود و اکنون نیز به نظر می‌رسد تفکیک وزارت صنعت و معدن از بازرگانی هم بدون برنامه است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =