کد خبر 11244
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

پروژه احیا ۲ جهان فولاد سیرجان به تولید رسید

پروژه احیا ۲ جهان فولاد سیرجان به تولید رسید

طبق اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تولید آهن اسفنجی در پروژه «احیا ۲» جهان فولاد سیرجان آغاز شد.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، نخستین محصول آهن اسفنجی این پروژه با درجه فلز شوندگی (Metalization) ۹۳ درصد به تولید رسیده و اکنون با ۷۰ درصد ظرفیت اسمی مشغول به کار است و طی روزهای آتی به ظرفیت کامل دست می‌یابد.

پروژه احیا مستقیم شماره ۲ مجتمع جهان فولاد سیرجان به ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن، سومین پروژه گروه MMTE در مجتمع جهان فولاد سیرجان، (پس از اجرای دو پروژه ذوب و احیا یک) به شمار می‌رود.

تاکید بر تامین زیرساخت‌های دوران بهره‌برداری در منطقه ویژه لامرد

از سوی دیگر، «منیژه غلامرضایی» مدیر زیرساخت ایمیدرو که به همراه مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کرد، گفت: پیشرفت‌های چشمگیری در بخش زیرساخت منطقه ویژه لامرد حاصل شده است. البته به موازات پیشرفت‌های زیرساختی، جذب سرمایه‌ نیز باید انجام شود.

وی افزود: علاوه بر تامین زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد؛ سرمایه‌گذاری و نظارت بر روند آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرزیرساخت ایمیدرو ادامه داد: پروژه‌هایی که طی چند سال اخیر عملیاتی شده، زیرساخت‌های مناسبی برای دوران ساخت فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: باید پس از این تمرکز را به سوی زیرساخت‌های دوران بهره‌برداری ببریم که اگر سرمایه‌ های جدیدی وارد منطقه شدند بتوان زیرساخت‌های دوران بهره‌برداری را فراهم کرد.

غلامرضایی همچنین گفت: تامین پایدار آب و برق برای دوران بهره‌برداری، موضوعی است که باید روی آن تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 11244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =