کد خبر 11249
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

رییس اتحادیه آهن‌فروشان تهران در گفت‌وگو با آهن‌نیوز:

درخواست مالیاتی آهن‌فروشان مغفول ماند / پیگیری اتاق اصناف از سازمان امور مالیاتی

درخواست مالیاتی آهن‌فروشان مغفول ماند / پیگیری اتاق اصناف از سازمان امور مالیاتی

رییس اتحادیه آهن‌فروشان تهران گفت: بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور مخالف با درخواست اصناف در راستای ضریب کاهشی مالیاتی آهن فروشان است و امیدواریم تجدیدنظر شود.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، "حمیدرضا رستگار" رییس اتاق اصناف تهران و رییس اتحادیه آهن‌فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آهن‌نیوز با اشاره به بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نامه‌ای که اخیراً از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به اتاق اصناف داده شده مبهم و مخالف با درخواست اصناف است.

وی افزود: این نامه مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در راستای تسهیل اخذ مالیات است درحالیکه آهن فروشان و اعضای اتاق اصناف درخواست  دائمی شدن ضریب کاهشی مالیات بر ارزش افزوده دارند.

رستگار تاکید کرد: برای رفع ابهام این بخشنامه و اظهارنظر به رییس سازمان امور مالیاتی نامه داده‌ایم و مناظر پاسخ ایشان هستیم.

به گزارش آهن‌نیوز، وصول مالیات بر ارزش افزوده با ضرایب کاهشی موجب تسهیل در وصول مالیات عادلانه، رضایت مودیان و تقویت بنیه تولیدکنندگان داخلی شده و آثار مفیدی در پی دارد، اما متاسفانه با پایان مهلت این دستورالعمل در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این موضوع مغفول و در ردیف‌های مربوطه احصا نشده که موجب نگرانی اعضای اتحادیه مشمول این قانون شده است.

دستورالعمل ضریب کاهشی مالیات ارزش افزوده آهن فروشان صرفاً برای اشخاص حقیقی تا ۱۳۹۸ که در بودجه ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ آورده شده بود و در سال ۱۳۹۹ توسط ستاد کرونا تمدید شد اما در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ادامه پیدا نکرد. به طوریکه آهن‌فروشان ۹ درصد مالیات ارزش افزوده خود را فقط از ۶ درصد سود دریافتی، پرداخت می‌کردند نه از کل مبلغ فروش. بطور مثال فروش برآوردی شخص حقیقی اگر در سال ۱۳۹۷ دو میلیارد تومان بود، قبل اعمال ضریب کاهشی؛ سازمان ۹ درصد از کل این رقم را مطالبه می‌کرد که ۱۸۰ میلیون تومان بود؛ اما بعد اعمال ضریب کاهشی؛ ۹ درصد از ۶ درصد سود این رقم یعنی ۹ درصد از ۱۲۰ میلیون تومان، معادل ۱۰ میلیون ۸۰۰ هزار تومان برای سازمان قابل وصول بود.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =