کد خبر 1125
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با آهن‌نیوز:

حضور تیم‌های صنعتی به نفع فوتبال ایران است

حضور تیم‌های صنعتی به نفع فوتبال ایران است

محمدنیک‌سیرت کارشناس و پیشکسوت فوتبال در گفتگویی با پایگاه خبری آهن‌نیوز  ورود تیم‌های صنعتی در عرصه ورزش حرفه‌ای و خصوصاً فوتبال را به نفع کشورمان دانست.

محمد نیک سیرت مربی و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آهن‌نیوز گفت: تیم‌های صنعتی مانند فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان از لحاظ آماده‌سازی و فعالیت در بازار نقل و انتقالات عملکرد مناسبی نسبت به رقبایشان داشتند اما بعد از شروع بازیها شرایط متفاوتی رخ داد و تیم‌های دیگری که جوانتر بودند مانند پیکان از بُعد فنی به نسبت بضاعت و هزینه‌ها بهتر عمل کردند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد باشگاه استقلال و رقابت قهرمانی با تیم‌هایی مانند سپاهان و فولاد گفت: در حال حاضر انتظاری که از آقای ساپینتو و استقلال مدنظر بود برآورده نشده است و هرچند باید به این مربی  وقت داد تا تفکرات خود را پیاده کند اما از دست دادن امتیازات ابتدای فصل می‌تواند در معادلات آخر فصل برای قهرمانی تاثیرگذار باشد به‌ویژه رقابت با تیم‌های مانند فولاد و سپاهان و پرسپولیس که از ابتدا خود را مدعی قهرمانی نشان داده‌اند. 

بازیکن سابق استقلال در مورد شانس قهرمانی لیگ‌برتر افزود: نظر دادن در مورد قهرمان این فصل در حال حاضر که چند هفته ابتدایی را می‌گذرانیم سخت است اما فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان و همچنین حضور دو رقیب و مدعی سنتی و همیشگی قهرمانی یعنی پرسپولیس و استقلال مربع قهرمانی را در این فصل تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه حضور و ورود تیم‌های صنعتی در عرصه ورزش حرفه‌ای و خصوصاً فوتبال به نفع ما است ادامه داد: با توجه به تمام هزینه‌هایی که در ظاهر برای فوتبال ما می‌شود باز هم از لحاظ بین‌المللی و حرفه‌ای از خیلی کشورها عقب‌تر هستیم و تیم‌های صنعتی با توان مالی که دارند البته با مدیریت حساب شده و پرداخت هزینه‌های صحیح و قابل توجیه قادر به پوشش دادن این خلا هستند.

کارشناس فوتبال در مورد انحصاری شدن فوتبال در استان‌های برخوردار همچون کرمان اظهار کرد: کرمان از داشته‌ها و بضاعت موجود درحال استفاده است و عملاً قطب فوتبال کشور شده است. استان‌های دیگری هم که  چنین شرایطی را دارا هستند می‌توانند به فوتبال وارد شوند و از لحاظ اجتماعی هم تاثیرات مثبتی برای مردم خود داسته باشند، اما برای ورود و هزینه در فوتبال صرفاً وجود منابع پایدار مالی مطرح نیست بلکه تمایل مدیریت و سلیقه‌ها هم در این راه تاثیرگذار است. همچنان که استان یزد در فصل اخیر در لیگ یک کشور حاضر شده و به فعالیت پرداخته که این خود باعث شکوفایی فوتبال  و ایجاد شور و هیجان و در نهایت توسعه فوتبال در آن خطه خواهد شد که در دراز مدت به نفع فوتبال ما است. 

انتهای‌پیام/ الف.ک

کد خبر 1125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =