کد خبر 11291
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷

رشد ۷/۸ درصدی تولید در ارفع/ رکورد تولید ماهانه شکسته شد

رشد ۷/۸ درصدی تولید در ارفع/ رکورد تولید ماهانه شکسته شد

حجم تولید در شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت ماه امسال به ۲۰۳ هزار و ۷۷۶ تن رسید. این عدد در مقایسه با تولید فروردین دو درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ درصد رشد کرده است.

به گزارش آهن نیوز؛ نگاهی به گزارش عملکرد اردیبهشت‌ماه شرکت آهن و فولاد ارفع حکایت از آن دارد که این شرکت موفق به شکستن رکورد تولید ماهانه خود در این ماه شده است. به طوری که حجم تولید ارفع در این ماه به ۲۰۳ هزار و ۷۷۶ تن رسیده است.

بررسی گزارش‌ فعالیت ماهانه شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد این شرکت در بخش تولید عملکرد قابل توجهی داشته است. به طوری که مقدار تولید اردیبهشت‌ماه ارفع، در مقایسه با ماه قبل یعنی فروردین و اردیبهشت سال گذشته افزایش داشته است.

این موضوع سبب شد تا رکورد تولید ماهانه یک سال گذشته ارفع در اردیبهشت‌ماه شکسته شود و به ۲۰۳ هزار و ۷۷۶ تن برسد. این عدد در مقایسه با تولید فروردین دو درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ درصد رشد کرده است.

حجم فروش ارفع کاهش یافت

با وجود اینکه حجم تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته، اما تناژ فروش این شرکت نسبت به همین ماه با کاهش ۱۸.۱ درصدی از ۱۰۷ هزار تن در اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۸۸ هزار تن در اردیبهشت ۱۴۰۳ رسیده است.

در طرف دیگر اما حجم فروش آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت نسبت به فروردین ۱۴۰۳ افزایش ۲۵.۶ درصدی را پشت سر گذاشته است که رقم قابل قبولی به حساب می‌آید.

درآمد آهن و فولاد ارفع پایین آمد

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد که حجم فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین آمده است. از طرفی نرخ فروش محصولات شرکت نیز در یک سال اخیر جهش چشم‌گیری را پشت سر نگذاشت تا این موضوع نیز نتواند کاهش حجم فروش ارفع را جبران کند.

این روند سبب شد تا درآمد ماهانه آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه به دو هزار و ۹۵ میلیارد تومان برسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۱ درصد کاهش داشته است.

اما همان‌طور که گفته شد حجم فروش شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۶ درصد افزایش داشته است. به موجب این قضیه درآمد آهن و فولاد ارفع در این ماه حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

در نهایت باید گفت با وجود اینکه عملکرد تولید آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه خوب بود اما شرکت در بخش فروش نتوانست کارنامه خوبی را به ثبت برساند.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/z

کد خبر 11291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =