کد خبر 1136
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

بازار فلزات اساسی در نقطه اوج

بازار فلزات اساسی در نقطه اوج

احتمال افزایش قیمت فلزات اساسی به دنبال محدودیت‌های عرضه انرژی بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، پرمعامله‌ترین قرارداد آلومینیوم اکتبر در بورس آتی شانگهای با ۲.۱ درصد افزایش حدود ۱۸۳۵۵ یوان (۲۶۴۶.۶۴ دلار) در هر تن بسته شد، در حالی که آلومینیوم سه ماهه در بورس فلزات لندن با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳۰۷.۵۰ دلار در هر تن رسید.

یک تاجر مستقر در چین در این باره گفت: «گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه ضعیف انرژی آبی در استان یونان وجود دارد که می‌تواند بر تولید آلومینیوم در آنجا تأثیر بگذارد».

قابل ذکر است که، استان یونان جنوبی حدود ۹ درصد از کل ظرفیت آلومینیوم الکترولیتی چین را به خود اختصاص داده است.

آلدل، تولیدکننده آلومینیوم هلندی در خارج از چین روز جمعه اعلام کرد که تولید خود را متوقف می‌کند و به لیست رو به رشد شرکت‌هایی می‌پیوندد که تولید اروپا را به دلیل قیمت‌های بسیار بالای انرژی کاهش داده یا متوقف می‌کنند.

با انتشار داده‌های شغلی ایالات متحده در جمعه گذشته، فشار را بر فدرال رزرو برای ارائه سومین افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در این ماه کاهش و جو نیز بهبود یافت.

با این وجود، کارفرمایان ایالات متحده در ماه آگوست بیش از آنچه انتظار می‌رفت کارگر استخدام کردند، اما دستمزدها رشد متوسطی داشت و نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد جهان از ۳.۵ درصد در جولای به ۳.۷ درصد افزایش یافت.

نگاهی بر بازار مس، قلع و نیکل

بر اساس داده‌های منتشرشده، مس ShFE با ۱.۲ درصد افزایش به ۶۰۵۸۰ یوان در هر تن، قلع با ۲.۳ درصد افزایش به ۱۷۷۳۳۰ یوان در هر تن و نیکل با جهش ۵.۲ درصدی ۱۶۹۵۷۰ یوان در هر تن تخمین زده شد که روند نزولی هفته قبل را معکوس کرد.

با این حال، چشم‌انداز تقاضای فلزات با تداوم محدودیت‌های کووید در مصرف‌کننده بزرگ فلزات چین تیره شد.

مرکز فناوری جنوبی چین، شنژن، پس از تعطیلی آخر هفته، اقدامات محدودکننده ضد کرونا ویروس را آغاز کرد، در حالی که کلانشهر چنگدو قرنطینه COVID – 19 خود را که از پنجشنبه گذشته آغاز شده بود تمدید کرد.

در همین حال، مس LME با ۰.۱ درصد کاهش به ۷۶۲۷ دلار در هر تن رسید، در حالی که روی با ۱.۴ درصد افزایش به ۳۱۷۹.۵۰ دلار در تن، قلع با ۱.۱ درصد افزایش ۲۱۳۹۰ دلار در تن ارزیابی شد.

پایان پیام/ 

کد خبر 1136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =