کد خبر 1137
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

فولاد هرمزگان برگزیده جشنواره حاتم شد

فولاد هرمزگان برگزیده جشنواره حاتم شد

در اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی حاتم، شرکت فولاد هرمزگان، برگزیده و موفق به دریافت تندیس این جشنواره شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در سومین دوره جشنواره ملی حاتم که تعداد زیادی از شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ با محوریت تولید ملی و نقش آفرینی فعال در اقتصاد کشور در آن به رقابت پرداختند، روز دوشنبه ۱۴ شهریور در اختتامیه این رویداد شرکت شرکت فولاد هرمزگان، برگزیده و موفق به دریافت تندیس این جشنواره شد.

این دوره از جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) با موضوع توانمندسازی اقتصاد ملی و با حضور مقامات سیاسی و اقتصادی، کار آفرینان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

ایجاد فصل مشترک میان بخش‌های حامی تولید رقابت‌پذیر ملی و بنگاه‌های اقتصادی موفق کشور که از طریق خلق ارزش افزوده در راستای ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خود و جلب اعتماد مصرف‌کنندگان داخلی و بین‌المللی تلاش می‌کنند، از جمله اهداف این جشنواره است.

‎ در این جشنواره که به همت موسسه مطالعات خلیج فارس و با همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، دانشگاه صنایع و معادن و خانه کارگر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، از برگزیدگان در حوزه تولید ملی با اهدای لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

در این جشنواره طرح‌های برتر شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف ارائه شد که ۶۷ طرح حائز جایزه و ۲۰ طرح نیز به عنوان طرح برتر و حائز تندیس و لوح تقدیر، انتخاب شدند.

‎شرکت فولاد هرمزگان نیز در این جشنواره حضور یافت و طرح این شرکت با عنوانساخت غشاهای اولترافیلتراسیون با استفاده از غشاهای مستعمل اسمز معکوس به ‌عنوان طرح برتر انتخاب و شایسته دریافت تندیس شد که عطاالله معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان این تندیس را دریافت کرد.

‎گفتنی است که این طرح می‌تواند تا حد زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و سبب گسترش چرخه عمر این غشاها در کشور شود. همچنین در صورت انجام این طرح با توجه به افزایش دو برابری طول عمر غشاهای اسمز معکوس، میزان واردات این غشاها و در نتیجه خروج ارز کاهش می‌یابد. ضمن اینکه به دلیل استفاده از غشاهای تبدیل شده در فرایند پیش‌تصفیه، کارایی واحدهای آب‌شیرین‌کن افزایش خواهد یافت.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =