کد خبر 1140
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

قربانیان قیمت‏‌گذاری دستوری / مقصر کیست؟

قربانیان قیمت‏‌گذاری دستوری / مقصر کیست؟

نتیجه فسادهای مالی و اقتصادی موجود، دخالت دولت است و هر جا که دولت در اقتصاد دخالت کند قطعاً بحران مالی مثل فولاد مبارکه یا ایران خودرو ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، کامران وکیل، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران بررسی و تحقیق و تفحص از بورس کالا را خواسته تمام زنجیره فولاد دانست و افزود: از آنجا که اداره تمام شرکت‌های تولیدکننده محصولات صنعتی و معدنی تحت حاکمیت دولتی اداره می‌شوند، تحقیق و تفحص از آنها الزامی و ضروری است.

وی ادامه داد: در گل گهر، سیرجان یا پتروشیمی خلیج فارس یا فولاد خوزستان ممکن است فساد وجود داشته باشد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: زمانی که افراد یا گروه‌های تعیین‌کننده قیمت در بورس کالا دستورالعمل قیمتی صادر می‌کنند و نام آن را تنظیم بازار، مبارزه با خام فروشی و یا هر عنوان دیگری می‌گذارند، اغلب پیرو این موضوع که از کجا می‌توانند منافع مالی، کسب درآمد داشته باشند و یا رانت ایجاد کنند، دستورالعمل صادر می‌کنند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران ادامه داد: مطمئناً از هرجای کشور و هر دستگاه دولتی تحقیق و تفحص صورت بگیرد از یک اتاقک راهداری تا شرکت معظمی مثل فولاد مبارکه نتیجه تحقیق و تفحص محرز شدن فساد در امور مالی آن شرکت خواهد بود.

وکیل با انتقاد از مداخلات دولت در اقتصاد گفت: نتیجه فسادهای مالی و اقتصادی موجود، دخالت دولت است و هر جا که دولت در اقتصاد دخالت کند قطعاً بحران مالی مثل فولاد مبارکه یا ایران خودرو ایجاد می‌شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =